Flummigt som lim!?

Då har man fått lite nya bud. Vistelsen här på hospitalet kommer fortsätta ett par dagar till för att försäkra sej om att alla bakterier drar dit pepparn växer. Hade ja kunnat, så hade ja gett dom en karta för att guida dom dit lite fortare, men nu är junte det möjligt. En del av mina värden är nu väg upp igen så snart  är det dax för Round III med cellgiftsbehandling. Hade vart lite najs å fått spendera lite tid i "Nilssons Palace Of Love" innan man ska hit igen för å kasta upp å må allmänt crappy. Tror ja får komma hem till helgen iaf. Det som sker, det sker. Ja har ju alltid min el-manövrerade säng och OS på tv:n=)

Annars så är smärtan i axeln/skuldran fortfarande ett mysterium. Jag har dessutom fått nått konstigt "tryck" i högerarmen vid ansträngning. Blodådrorna sväller upp så till den milda grad så att armen skulle kunna ha suttit på Arnold under sina bästa år, medans den andra armen ser ut som den kan sitta på en spinkig å blek streber med näringsbrist. Flummigt som lim? Fortfarande ter sej ingen veta vad det är, så det är bara till å göra det bästa av situationen och....avvakta. Här kommer en metafor.
Om min bil skulle läcka olja någonstans så skulle ja lokalisera läckaget och åtgärda det, jag skulle inte fylla på olja varannan mil eller avvakta å se hur långt ja tar mej på den befintliga oljan innan motorn skär ihop.
Nu lirar ju inte en bil och en människokropp i samma division när det kommer till komplexitet, men ja va tvungen å få ut lite frustration i denna metafor.
Sjukgymnasten var här förut med en märklig mackapär dock. Den skickar el-chocker in i musklerna för att få dem att mjukna  upp, få igång blodflödet och få igång kroppens egna smärtstillande vapen. Jag provade mackapären i en timme förut. Utan resultat dock. Jag antar att man måste köra den ett par gånger för att få tillfredställande effekt. Frän var den iaf.

Annars så hinner man ju med å tänka när man ligger här på detta bygge. Som till exempel, vart kommer uttrycket "Frisk som en nötkärna" ifrån? Varför är nötkärnor så friska? Är dom mer friska än låt säga en äppelkärna? Sen så har vi ju uttrycket "Jag anar ugglor i mossen"? Va handlar den om? Eller "Här ligger det en hund begraven"? Eller "Kors i taket"?
Dom som myntade dessa uttryck först kan inte ha haft alla hönsen hemma? Eller så myntades dom först på den tiden då absinten flödade runtom i europa.

Hur som haver, det är flummigt, flummigt som lim!!

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Thanks for bringing that up!

Fick själv svar på en del frågor här:



http://www.ordbruket.com/webcross/artiklar/ugglor.htm

2008-08-18 @ 18:05:35
Postat av: kent

Eller det här uttrycket: Jag hoppas det bli fint väder imorgon ! ofan

2008-08-18 @ 21:20:27
Postat av: Tommy

Kent; Har du googlat det?

2008-08-18 @ 23:41:19
Postat av: Tommy

Gabbe; Jag bugar och bockar för denna informationen. Min färd på kunskapens väg ter sej nu lite ljusare=)

2008-08-18 @ 23:43:26
Postat av: Gabbe

Jag sökte förövrigt upp svaret med hjälp av Webcrawler, och det är fint väder idag mä!

2008-08-19 @ 07:21:13
Postat av: Jensa

Lustigt att du tar upp det. Som den ordstävsentusiast jag är förundras jag ofta över kungen bland underliga uttryck:



"Du skall icke skåda given häst i munnen"



Vad handlar det om? Får man inte titta i munnen på en häst man fått till skänks? Har kusen den bästa given? Vad händer om den som fått hästen är tandläkare och hingsten har ont i käften?

2008-08-19 @ 10:27:28
Postat av: Johanna

Men å, kan de inte rönka den där armen?! Störigt!



Jensas ordspråk var ju grymt!

Det passar på en drös fjortisar tycker jag. Om man får något utan motprestation ska man helt enkelt inte klaga på det man fått. Det finns så förbannat mycket otacksamma skitungar i vårt avlånga land. Grrrrrr! Sorry, men jag kan bli döless på det och förundrad över alla föräldrar som låtit sina kids förvandlas till giriga monster.



Jag ska be och hålla tummarna för att det blir lite permis innan Round III, så du får boosta psyket lite.



SUPERDUPERJÄTTEKRAM!

2008-08-19 @ 10:47:51
Postat av: Tommy

Gabbe; Webcrawler!! Yikes! Det har ja nog inte använt sedan internet boomen kom när vi gick i ettan på gymnasiet=) Vilken flashback=)

2008-08-19 @ 10:54:29
Postat av: Tommy

Jensa; Ja tror vi kan dra lärdom av Johannas inlägg där=)

2008-08-19 @ 10:55:17
Postat av: Tommy

Johanna; Det är härligt Johanna, ut med frustrationen bara=)Å ja tackar ödmjukast för dina happy thougts inför Round III=) Kramen!

2008-08-19 @ 10:56:41
Postat av: Gabbe

Chat på Aftonbladet samt ett utbrett användande av mIRC vill jag minnas var det som gäckade dåtidens IT-ansvarige på Solberga.



Keep it up!

2008-08-19 @ 11:40:13
Postat av: Tommy

Gabbe; Haha=) Ja jävlar, det va tider det=)

2008-08-19 @ 12:48:38
Postat av: petra

frisk som en nöt kärna.... jo men visst, sen kommer man i det gamla vanliga "ekorrhjulet" vilka ekorrar springer runt i ett hjul? Är det inte hamstrar eller marsvin som ränner runt i konst gjorda hjul för att roa oss människor!!`???

Petra

2008-08-21 @ 10:48:07
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0