Mystery Solved!!

Stoppa pressarna! Håll i hattarna! Sitter ni ner? Ring en vän! Strike a pose! Mysteriet med smärtan i axel/skuldra/nacke/arm är löst!! Efter att ha fått uppleva två underbara dagar/nätter med hjälp av bättre smärtlindrande medicin jämfört med dom dryga två veckorna före med smärta fick ja igår träffa en infektionsläkare. Han konstaterade att CVK:n hade gjort sitt, för den hade börjat vara vid inkörsporten till blodkärlet, så den rök illa kvickt. Helt underbart att vara utan ett tag. Sen hade ja svullnat upp på högersidan halsen pga av infektion, vilket inte är nån värre behaglig upplevelse. Vid åtta snåret igår kväll skickades ja även bort till röntgenavdelningen. Det va ingen vanlig röntgen, utan en sån där man får lägga sej på en brits å så körs man in i en tjock cylinder typ. Fast den här va lite modifierad variant, för det va inget långt "rör" man åkte in i, utan snarare en stor jäkla Donut? Den såg ut så till formen iaf. Jag antar att det är nån typ av skikt röntgen.
Sen fick ja åka tebax till min avdelning å invänta resultatet på detta äventyr. Vid 23 ungefär kommer sjuksköterskan in å förmedlar resultatet. Ja har åkt på en rekorderlig BLODPROPP! Inte konstigt att smärtan har gjort sej påmind. Det tas lite blodprover för att se om min lever är fit for fight för att sätta in en viss blodförunnande medicin. Vilket prov svaren något senare bekräftar att den är. Så fram på småtimmarna där fick ja en spruta med detta välsignade läkemedel.
Eftersom ja ska begagna detta läkemedel nån månad längre än själva cellgiftsbehandlingen så var det nödvändigt för mej att lära mej att ta sprutan själv. Så i morse körde ja solo med sköterskans övervakande öga. Hade ingreppet betygsatts så hade ja nog fått ett VG=)

Ja undrar vad ödet har i sitt sköte här näst. Njursten? Kronisk snuva? En extra tå växer ut? Hand amputation? Nått smaskigt lär det ju vara iaf?

Fridens förtjusande liljor!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men ååå, jag blir lite smått irriterad på att de inte kunde fått tummen ur lite tidigare och rönkat den där axeln. Det är väl inte så himla fränt för kroppen och hasa runt med en blodpropp! VA!?

Hujedamej vilken tur att du är gjord av ädelt virke, min unge man.

Men du, nu tycker jag att det räcker med överraskningar på ett tag, man blir nervös i magen. Må allt sattyg hålla sig borta, så du får ladda i lugn och ro inför Round III. Blir den framskjuten nu eller, med proppen och allt eller vad händer?



2008-08-22 @ 12:50:58
Postat av: Sofia

Helt otroligt ju! Fast skönt att de äntligen vet vad det är!.. Nu kan det nog bara bli bättre! ;o)

2008-08-22 @ 21:47:12
Postat av: Tessan

Natti bästis natti!! I keep some noodles safe for you right here;)

2008-08-22 @ 23:55:53
Postat av: Tommy

Johanna; Jadu, ja har inte en aning? Det vet nog endast de lärde, om så dom? Hoppas på att få en natt eller två hemma i "Nilssons Palace Of Love" innan Round III börjar dock. Det återstår att se. Kramen!!

2008-08-23 @ 11:34:41
Postat av: Tommy

Sofia; Ja vi får hoppas på det=)

2008-08-23 @ 11:35:23
Postat av: Tommy

Tessan; You´re the greatest! That means a lot;)

2008-08-23 @ 11:36:40
Postat av: Gabbe

Respekt på att ta sprutor själv!



Och som vanligt när jag skriver så måste jag dra nåt ur historieboken, dagens ord får därför bli:



"-Teknodromen" (Tänker du Casey Jones???)



Några nya Lego-kreationer?

2008-08-25 @ 10:34:17
Postat av: Moster

Blev det någon vinst? Jag hade 3 rätt på min.

2008-08-25 @ 17:20:18
Postat av: Tommy

Gabbe; Tyvärr har det inte blivit nåra nya lego kreationer, det finns nämligen inga fler modeller i Technic lego sortimentet kvar som ja inte har byggt=)

2008-08-26 @ 11:08:40
Postat av: Tommy

Moster; Ja hade hela 4 rätt=) Det va en upplevelse, ja har nämligen aldrig spelat på trav i hela mitt liv förut=)

2008-08-26 @ 11:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0