3 och 1

Dagen idag är ingen vanlig dag... den är MIN!!! Exakt på dagen för 3 år sedan hivade ja den sista buteljen med brännvin åt helvete till!! Det har inte varit en dans på rosor att ta mej hit där ja är nu. Speciellt när det är sånt här väder som vi ligger inne med nu! Vart man än sitter å vart man än står, så ser man "sommar alkisar" med sina blå/lila påsar som är på väg till nån solig plats för att förtära sina alkoholhaltiga drycker.... Det är såhär års som man får bepansra själen med en extra stor dos med viljestyrka!!! TRÄGEN VINNER!!
Trots att man har stött på ett smärre "fartgupp" under dessa 3 år som tog sin form i en elak sjukdom, så skulle ja inte vilja byta bort dom med någon. Dessa år har gett mej en vilja av ädel titan!
Madamen min frågade förut idag, vad är det bästa med å va nykter? Förutom sinnesfriden så svarade ja att man blir starkare som person för varje dag man vaknar upp nykter. Varje situation man ställs inför gör man nykter å med ett kristallklart sinne.
Sånt gillar jag.... kristallklara sinnen...  Det är nog den största anledningen till att jag brukar dra mej tillbaka från tillställningar där alkohol inmundigas. För när klockan börjar närma sej 11 på kvälla så har dessa fantastiska och intressanta sinnen degraderats till reptilhjärnor. Det är som å prata med en helt annan person än den jag var intresserad av att prata med.
Vart ett litet sidospår där..... Anyhow...
För att fira denna triumferande dag, så bjöd min fantastiska tös mej på middag å en underbar afton på Gröna Lund där ja fick åka karusell så att det stog härliga till=) Tack min älskade ängel för denna magiska afton! Du gör mej så glad!! Ja vill även ta av mej hatten å tacka mor & far och mina bröder för "grattis" hälsningarna på min dag, det värmde i hjärtat!







27 juni är även lite utav ett svart datum i min almanacka. Det var nämligen exakt på dagen för 1 år sedan som jag fick diagnosen akut myeloisk leukemi. När man så här 1 år efter sitter å tänker på det man gick igenom då, får en å känna saker som aldrig har vart bra för hälsan. Man har fått såpass distans till det hela nu så att man har kunnat se på det i en 3:e persons perspektiv..... å det är inget roligt perspektiv. Därför så väljer ja att se det från min egen vy, där min vilja har knäckt liemannens arbetsredskap.... twice=) Ja ska kanske inte ska narras med honom eftersom jag har 4 år kvar tills jag friskförklaras.... Äh! What the hell, nu är nu, å just nu lever ja som aldrig förr! Så UP YOURS!! =)

Så från å med idag så kommer detta datum endast vara en glädjens dag! Färdigt med det!



Idag tog jag å tôsa även en sväng ut i Stockholms skärgård för avnjuta ett stycke sol, några plask i böljan den blå och varandras kärlek. Som sällskap hade vi en filt, grillad kyckling å jordgubbar. En kärlekens Nobelmiddag i mina ögon! Då Östersjön inte är nån liten ljummen plaskbalja så låg ju inte temperaturen på nån resonabel nivå precis. Men eftersom solens strålar bjöd på 30 grader i skuggan så hade nöden ingen lag. Det vart ett svalkande dopp!! Ja tänkte bjuda på ett kort från detta dopps lidelse som avslutning.





Imöra bär det av hemåt till dom djupa Värmlandsskogarna igen!!!! Där folk förstår va ja säger å befolkningen är lagom till antalet. Jag vet inte om ni visste det här, men här i Stockholm finns det môe fôlk....... ÖVERALLT!!!!!



Fridens underbara änglar!!!

Kommentarer
Postat av: bodin

hör av dig då om du kommer ännu västligare ut än Karlstad!

2009-06-29 @ 16:57:02
Postat av: Tommy

bodin; Nu ä ja väster om Karlstad!

2009-07-01 @ 23:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0