Härliga tider!!

Då har det snart gått en vecka här hemma i "Nilssons Palace Of Love" å det va ett tag sen friden i själen va så stor. Bara att få begagna sin egen toalett med tillbehörande Kalle-Anka pocketar är en sak som annars faller in naturligt i ens vardag, men när man har varit ifrån den i över en månad så förstår man hur mycket man kan sakna ett stycke porslin. Det har väl mycket att göra med att det är lugn å ro här hemma, men ändå=)

Dagarna i frihet, än så länge, har spenderats med å göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Precis som ja ja giller´t. Fick även en gåva här om dagen av min kära moster i form av två formar lasagne å lite "finansiell hjälp"=) Vilket i en ungkarls värld är en kunglig gåva, så den bugar ja å bockar för=)

Mitt immunförsvar är nu åter tryckt i bott, å risk för infektion är överhängande. Med detta i min damm av kunskap trotsade ja ödet å drog på Lars Winnerbäcks konsert igår afton. Eftersom konserten var utomhus så tänkte ja att dom elaka bakteriernas chans att hitta in i mitt blodflöde var mindre än om den hade vart inomhus. Å det gick bra.... än så länge.
Men vilken konsert!!! Jösses! Karln må vara melankolisk, men satan vilka texter han skriver! Å vilken harmonisk musik! Är man inte kär när man kommer till konserten så blir man det då bannemej när man går därifrån. Kanske inte i nån speciell person, men dom där ytterst behagliga känslorna i magen finns där=) Trevligt som få!!

Ett tämligen stort irritationsmoment uppstod under konserten dock. Folk som saknar sunt bondförnuft, lite logiskt tänkande å respekt för sin medmänniska!! Man stog ju lite som packade sillar under konserten igår, men likt förbannat tycker bredvidstående individ att det skulle va en bra idé å tända en cigarett (det vart många under kvällens gång) å förgifta sin omkrets med. Hur i hela fridens rike tänker dom? "Om ja smyger lite så är det nog ingen som märker nått" Dra mej baklänges, sådana människor förtjänar kronisk nageltrång å ansiktsvårtor!!

Förutom dessa förpestande människor i publiken så var det en magisk afton. Bifogar lite bilder här:

  
En kopp java         Gänget
 
Miss Li & Lasse      Lasse

Ja skickar även ett tack till dom trevliga människorna ja va där med för ett trevligt sällskap, It was a night to remember=)

Nu ska ja iväg te sjukan å få nåra påsar blod å trombocyter.

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Martin

Om du tycker Lasse är bra så och kolla upp Aguson, från lid- eller linköpning även han...

2008-08-09 @ 16:49:40
Postat av: Moster

Jag hoppas det smakade med lasagnen, är den slut? Brukar vara godkänd av litten och stor. Den finansiella hjälpen var tanken att du skulle kunna köpa dig någon mat du längtar efter - typ mongolisk buffé etc.....

2008-08-09 @ 17:19:52
Postat av: Jonne

Kalle Anka pocketar?? Trodde bara ni hade Illustrerad Vetenskap på dritjarnet.. Har lärt mig mer på ditt dass än i hela högstadiet iaf =)

2008-08-09 @ 19:00:12
Postat av: Tommy

Jonne; Du vet väl att nyckeln till frihet är kunskap;)

2008-08-09 @ 19:37:01
Postat av: Tommy

Moster; Gåvan har inte bara berikat mej med mongolisk mat, den har även fött mej med en å annan kebabtallrik från den lokala resturangen=)

2008-08-09 @ 19:38:33
Postat av: Tommy

Martin; Ja får ta å doktorera om denne Aguson=)

2008-08-09 @ 19:39:37
Postat av: Johanna

Låter som att du haft det gôtt, min unge man!

Och vet du, efter att herr Winnerbäck hade lallat för dig kom han till mig. Jag var och lyssnade på honom igår (lördag). Eller ja...ska jag vara ärlig hörde jag bara några låtar. Jag var mest där för Krunegård, där en av mina kompisar haft nöjet och "leka" popstjärna under sommaren som trummis i bandet. En hyvens afton!



Dô! Jag håller tummarna för att inga infektioner ska drabba din finlemmade kropp ;-) och att solen fortsätter lysa i din själ!



BAMSEKRAMAR!

2008-08-10 @ 11:28:16
Postat av: Kent

Jag kör mjölkbilen

2008-08-10 @ 15:18:31
Postat av: Bodil

Hej Tommy!

Härligt att höra att livet flyter på utanför cellen. Kan inte annat än att hålla med om både känslorna efter en Lasse-konsert och irritation över hänsynslösa rökare...

Håller även med Amina: se nu till att hålla dig ifrån avdenlning 17 och sjukan i övrigt!

Ta hand om dig,

Bodil

2008-08-10 @ 20:50:54
URL: http://www.bodilbullen.blodspot.com
Postat av: Anonym

Hrm, bloggadressen blev fel. Nytt försök!

2008-08-10 @ 20:53:09
URL: http://www.bodilbullen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag dök precis på klippet med dig från Idol-minglet. Hihi, din lille filur.

Permanentat eller självfall...det är frågan?



...å så kram!

2008-08-11 @ 18:38:06
Postat av: Tommy

Kent; Va! Du med? Ja känner till världens mest ofelbara människa, å även han kör mjölkbil? Ni kanske känner varandra=)

2008-08-12 @ 15:58:41
Postat av: Tommy

Bodil; Ja gjorde ett gott försök, men ja kände att pit-stop på avdelning 17 var nödvändigt, om inte för febern, så kan ja skylla på att ja ville träffa den förtjusande personalen igen=)

2008-08-12 @ 16:06:18
Postat av: Tommy

Johanna; Jepp, å håller du ögona öppna i höst så kanske du även få se en herr Nilsson som står på en stol å sjunger värmlands visan med handen på hjärtat på tv;)

2008-08-12 @ 16:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0