Alfred!?

Igår afton hände någonting hemskt mina vänner!! Är ni redo för det här!? Sitter ni ner? Håller ni i hatten? ALFRED HAR ÖVERGETT MEJ!!! Ja vet inte vad som hände! Vi kom överens hur bra som helst under dagen, sen på kvällen så bara drar han? Han sa att han skulle te nån vilsen gubbe i rummet bredvid å yra. Där ser man, så ytlig vänskap tyckte han att vi hade odlat fram under dessa dagar tillsammans så att han bara kunde dra utan att blinka.... Ja känner mej så utnyttjad.... Här ger, ger å ger man av sej själv.... va får man tillbaka? Kalla handen å inte ens ett hej då? Jag har aldrig känt mej så liten... Hur kunde han göra så här mot mej!!!

Eller kan det va så att han drog iväg för att han ansåg sitt jobb med mej va färdigt? Fallet kan ju va så, eftersom ja fick den sista cytostatika droppen igår. Han ville helt enkelt vidare å hjälpa till där han kan hjälpa till. Han är nog som en fältläkare, han beger sej in i striden där han behövs. Tomhet, känslomässig övergivelse å ångest låter han kuratorn ta hand om.... Så måste det va..... Suck... vilken lättnad.
Vi kommer ju alltid ha dom här fem dagarna Alfred, vi kommer alltid ha dom här fem dagarna.....

Du  å ja Alfred!!!

Fridens liljor!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Helt ärligt så gillade jag inte riktigt Alfred. Ja, han tog ju hand om dig på sitt eget speciella sätt, men en viss hatkärlek hyste jag allt.

Men nu då...vad är nästa steg...är det nu du måste hålla dig inne i 4 veckor...får du inte ta emot besök alls?

Sorry om du inte gillar att jag frågar, men man grönner ju...



Sedan måste jag bara tipsa om ett fantastiskt tv-program, om du inte redan sett det. "Hästmannen". Det går i repris - SVT 2 (tor 16:40), SVT 2 (lör 14:45) och SVT 24 (lör 21:00). Huvudpersonen är en heeeelt fantastisk man med total frid i själen.



Puss på re!!!

2008-07-08 @ 09:37:36
Postat av: Tommy

Mnja, nu ska ja sitta på ett rum isolerad från omvärlden i en fyra veckor pga av infektionsrisk, har inget immunförsvar whatsoever vettu. Men bara lugn, ja har DVD, Xbox å dator.. ja ska nog få dessa veckor att framstå som en vecka på Barbados=)Jodå, ja får ta emot besök, så länge det inte är små barn, inga sjuka eller om nån prompt vill hångla upp mej.. big no no=) Annars är det fritt fram. Jasså, ja då får ja ta å spana in denna fridfulla karl då, tackar för tipset=) Kramen!

2008-07-08 @ 21:59:53
Postat av: Johanna

Hmm...jag kommer hem till Värmland nästa torsdag men det vette fåglarna om jag törs komma. Enligt mina mått är jag inte direkt sjuk, men jag dras ju med den där hostan (är bättre nu) sedan femtielva veckor. Jag tror inte jag smittar, men det är kanske lite "risky" med någon som har noll imunförsvar. Jag får väl fråga någon doktor...

Kram, kram!!!!

2008-07-09 @ 08:56:11
Postat av: Johanna

Jaha, inte kan man stava heller. Immunförsvar, inte i-mun-försvar, fast det kanske kan vara bra att ha det med, vad vet jag... :-)

2008-07-09 @ 08:58:19
Postat av: Elin

I-mun-försvar är det flour det månne?

2008-07-09 @ 13:16:33
Postat av: Jess

Hej!

Hoppas din bror hälsade hur mycket jag saknar ditt vackra anlete här på jobbet!

Han som stryker runt och bara letar efter nåt nytt att införskaffa! Men tänk bara va mycket nytt och roligt som har kommit nästa gång du äntrar den stora porten till Siba.

Fridens, gösse!

2008-07-09 @ 14:46:50
Postat av: Tommy

Jeppsan, han hälsade=)Tiden ja spenderar ifrån SIBA känns svår, det bara kliar i fingrarna när ja vet att ja missar massa nya prylar!? Ja va där å införskaffade en ny dator in ja lades in dock, men då jobbade inte damen!! Besvikelsen vart total! Men ja överlevde=) Får komma å köpa nått NÄR ja blir frisk... ett tvättmaskin eller nått=) Fridens!

2008-07-09 @ 18:19:56
Postat av: Tommy

Hanna, det vore fantastiskt roligt att få besök av ditt eminenta jag. Men som du sa, kommer det en host så kan kanske bacilluskerna färdas luftvägen, vilket dom inte gör annars. Å då ligger lille Herr Nilsson i farozonen:( Men kolla upp med en farbror doktor, vore som sagt fantastiskt roligt att få besök=) Fridens kram!

2008-07-09 @ 18:23:18
Postat av: SatanLars

Tjena Tommy !

Lars i satan här, vart svårt å hitta dig, fick bara fram öppna din dörr på eniro, å de kom jag int långt mä testade årjäng men den fan har ju vart där mä, fick till sist vända mig te tessan. Ha det jävla bäst o hälsa pasta alfredo att det är bäst han gör sitt jobb den jäveln. Kräm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0