In Flames We Trust!!



Då har ännu en förtjusande helg passerat. Ja, lellebror, Svantorp, å Jånne tog lellebrors Beemer å tog en roadtrip ner till Götet för å avnjuta en konsert med In Flames. Nerfärden gick som smort, det enda flummiga som hände på nervägen va att det låg en bil oroväckande upp å ner i diket strax efter Färgelanda.

Väl framme parkerade vi på Heden å knallade till vårt utomordentligt fantastiska hotell, Scandic Opalen!! Hade ja råd skulle ja bo varannan månad på hotell! Alltid rent, nytvättade sängkläder varje dag, tv å internet, badkar å det bästa av allt.... FRUKOSTBUFFÉ!!! Jag njöt av varje sekund=)

  

Vi satt å förvärmde på hotellet innan det va dax för kvällens klimax, IN FLAMES PÅ SCEN!!! Ja måste erkänna att den här konserten inte vägde lika mycket som den på Arvikafestivalen, men en fantastisk upplevelse ändå=)

  
 

Sen att Sonic Syndicate var förband skadade ju inte heller. Dom lirade låten, "Denied",  som fick "jävlar anamma" känslan att komma tebax när ja va nere för räkning en sväng när ja hade fått min första cellgiftskur.
Om bibelns "himmel" finns, så måste det va så här det måste kännas att befinna sej i den=)




Efter konserten traskade vi iväg till Sticky Fingers för den oficiella In Flames efterfesten. Satan i gatan, en sådan nattklubb skulle det finnas här i stan... sicket gill! Fantastisk musik å fantastiska människor! Där fanns det inte nått bakåtslick eller rosa pullover så långt ögat kunde nå!! Vilken känsla=)
Ja träffade även en mycket god vän från forna dar där inne oxå. Synd att karln inte bor kvar här i stan, en ytterst rolig människa att umgås med=)

På söndagen styrde vi kosan mot dom värmländska urskogarna igen med frid i själen å stora leenden på våra läppar. Då hade man fått ännu ett minne att ta med sej när man ligger på Kvarnåsen på räkenskapens dag=)

Ja säger som Leo Di Caprio så vackert myntade i filmen Titanic: Make each day count!!
Så länge hälsa å pengar räcker till, ta vara på dagen som givits dej å gör det som faller dej in=)

Må fridens stjärnor lysa över Eder!!
Tommy


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Tommy

Kan du kontakta mig ang. underhållningen på kulturnatten, skulle vilja ge dig ett litet men välment gage.

2008-11-04 @ 14:18:12
Postat av: Marie

TElefon 0573 - 142 93 eller 070-2272320

2008-11-04 @ 14:19:16
Postat av: petra

hej

när jag piggnat till efter denna fjärde omgång så kontaktar jag 12:an så att de får lite bra att göra .

de gör redan mycket bra och där vet man inte vad som kan hända.

jag har jobbat för dem i två år men jag jag jobbar på frilans nu för tiden.

// Petra

2008-11-06 @ 18:24:01
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Tommy

Petra; Hoppas denna omgång behandlar dej varsamt min vän. Ja skickar mina happy thoughts din väg. Be strong! Kramen

2008-11-07 @ 01:00:41
Postat av: Malin

Kikar in och säger hej! Vilke oerhörda berg du har fått bestiga! Önskar att du nu får njuta av ett långt & lyckligt liv!

2008-11-08 @ 22:02:56
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Tommy

Malin; Ja tackar ödmjukast för dom varma orden=)

2008-11-09 @ 15:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0