Repris!!

Ja tror att ja har skrivit om det förut med det bryr mej föga, ty dessa individer förtjänar en rekorderlig känga tills dom kan känna medmänsklighet. Det ja syftar på är rökare utan sunt bondförnuft. Har vart hos madamen i Stockholm nu ett par dagar under dessa vackra soldagar som östkusten har haft. Då solen lockar en att sitta ute så har ja å tôsa tagit en kopp java på diverse uteserveringar. Men istället för en gemytlig upplevelse med smôla å den rostade kaffebönan så har man åkt på akut rökförgiftning.
Ja säger inför rökförbud på alla ställen där folk kan lida av det. Diskriminering flämtar rökaren för full halls!! I helvete att det är!!! Det är sunt förnuft!! Ja förstår ärligt talat inte hur folk kan utsätta andra för obehag med flit och vara nöjd över sej själv. Det är ju ingen som tycker att det är okej att gå fram till främmande folk å lägga av en "rökare" rakt i ansiktet på dom, men att att stå å puffa gifitg rök på andra, det går fin fint det!!!? GAMAR!!! 
"Vart ska vi ta vägen då!?" snyftar den bolmande skorstenen. Inte fan vet jag! Stå still på nått ställe där röken inte når andra bara. Kanske i gränden tillsammans med alkoholisterna där dom får hänga för att sammhället inte varken vill se eller lukta på hur deras beroende ter sej.


 
Nästa gång ja sitter på nån uteservering å folk bredvid börjar kedjeröka så funderar ja starkt på å gå fram till dom, börja med å bjuda på en ljuvlig odör genom att rapa dom rakt i ansiktet efter att förtärt en kebabtallrik. Sedan skulle ja stå där i ett par minuter med min öppna snusdosa, hålla den en centimeter under snoken på dom å tjuta: " Not toughing, can't get mad!! Not toughing, can't get mad!!!!"  



Friden förtjusande rökförbud!!!

Kommentarer
Postat av: niklas

tycker inte de är fel att röka utomhus

2009-08-12 @ 22:39:01
Postat av: Tommy

Niklas; Det tycker inte jag heller.

2009-08-13 @ 10:00:36
Postat av: jansson

Elderly woman behind the counter in a small town?

2009-08-13 @ 10:41:05
Postat av: Anonym

Jag håller med helt fullt! Jag är jävligt trött på att jag måste parkera mig inomhus istället för på uteserveringen när solen skiner, bara för att slippa bli rökförgiftad!

2009-08-13 @ 11:13:28
Postat av: Tommy

Jansson; Helt korrekt min gode man=)

2009-08-13 @ 14:54:44
Postat av: Tommy

Anonym; Va härligt, då är vi två! UPP TILL KAMP!!!

2009-08-13 @ 14:56:12
Postat av: M.

Denna gången kan jag inte hålla med dig tyvärr. Jag är rökare själv och tro det eller ej men mitt liv går inte ut på att göra "ikke-rökares" liv sura. Är det så att man störs så varför inte bara säga till? Jag skulle inte bli sur om nån frågade mig om jag skulle kunna röka nån annanstans, men det kanske bara är jag. :)



Sen tycker jag ju att det finns mycket annat "ont" man kan slösa sin energi på än just rökare!



Tack för ordet.

2009-08-14 @ 11:51:23
Postat av: Tommy

M.; Det är inte rökarna i sej ja lägger energi på, det är deras filosofi om vad som känns rätt och fel. Tycker du att det känns rätt att sätta ditt beroende framför andra människors välmående så är det upp till dej.

2009-08-14 @ 17:00:48
Postat av: M.

Absolut inte, men som jag skrev innan, störs man så fråga snällt om man kanske kan flytta på sig. Sen är det ju inte så att vi rökare söker oss till folk som inte röker bara för att jävlas :)

2009-08-14 @ 19:44:54
Postat av: Tommy

M.; Nej det tror inte ja heller. Det ja inte förstår är hur man tänker när man tänder en cigarett bland folk och tror på fullaste allvar att alla runtomkring en ska tycka att det doftar nybakade bullar. Det är det sunda förnuftet att låta bli att tända en där folk kan ha ont av det ja är ute efter.

2009-08-14 @ 22:12:03
Postat av: Bodil

Jag håller med dig till 300%! Dessutom skriver du alltid så roligt så man skrattar högt. Can't get mad! Hahahaa

2009-08-18 @ 17:23:14
URL: http://www.bodilbullen.blogspot.com
Postat av: Tommy

Bodil; Härligt Bodil=)

2009-08-19 @ 00:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0