Norwalkinfektion!!

Mer känd i folkmun som vinterkräksjukan. Detta förunderliga virus som gemene man kan få äran att bära på mellan november och april, har jag nu under veckan fått äran att agera värd för. Mysigare sjukdomar kan man nog ligga inne med, men smidigare sätt att gå ner i vikt får man nog leta efter. Veckans "drîtjârns-session" har nog nämligen sparat mej en sisådär två veckors powerwalkande=) Det töliga i detta är dock att jag har inte kunnat dansat till universitetet på föreläsningarna i Javaprogrammering. Halkar man efter där så kan det bli mäkta schlete å ta igen det. Antar att det får bli lite kodknackning hemma i fridens domäner över en lussekatt under julen=) Jag måste i sammanhanget även ta av mej hatten å tacka min förtjusande sambo för all TLC under denna "svaghetsperiod". Du är en klippa=)

Fick antagningsbesked ifrån vuxenskolan i veckan dessutom. Jag har ju gått i 11 år i tron om att jag ligger inne med ett giltigt slutbetyg från gymnasiet. Det fick jag ju surt erfara att jag inte hade när jag i somras sökte till KAU. Jag hade för lite poäng för att erhålla ett slutbetyg. Så till vårterminen ska jag läsa tre kurser på vuxenutbildningen parallellt med programkurserna på universitetet så att jag kan plocka ut ett giltigt slutbetyg från gymnasiet. Inte för att jag måste göra detta, ja kom ju in på universitetet under särskilda villkor ändå, utan för att rätt ska va rätt!! Jag kan ju inte dansa igenom livet med ofullständiga betyg!? Sånt har aldrig skapat frid i själen!!



Nepp, nu ska ja gå ut i det fantastiskt gnistrande vädret tänkte jag. Detta kan bli lite utav en utmaning eftersom den södra slussen inte riktigt bestämt sej för om portarna ska va stängda eller öppna än!? Kanske är för många tyska kanotister i rörelse fortfarande=)
Nåja, det värsta scenariot har ju ingen dött av, att slussportarna öppnas ofriviligt,  så det är bara till å dansa ut i solens underbara strålar å prova lyckan=)

Fridens förtjusande vinterkräk!

Kommentarer
Postat av: ochjagba

men HERREGUUU hur ska du orka plugga så mycket samtidigt? jag skulle åtminstone inte orka... men du kanske besitter en vilja av stål?

2010-01-13 @ 09:45:34
URL: http://ochjagba.se
Postat av: Tommy

ochjagba;Snarare av ädel titan! Nejdå=) Jag kör med motton som "Finns det en vilja så finns det en väg" och "Trägen vinner" . Dom kommer man långt med här i livet=)

2010-01-13 @ 20:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0