Det vankas dritjârn!!

Ja har inte haft några flummiga tankar eller livsåskådningar på ett tag nu, så skrivandet på denna plats har lyst med sin frånvaro. Jag kunde ha skrivit något varje dag, men då hade det högst troligt blivit på ett sätt som ja sett många andra skrivit sina bloggar. Inget ont om dessa bloggare, får dom ut nått utav det å det finns läsare som tycker om att läsa dessa bloggar så är ingen gladare än jag. Jag kan beskriva min dag å försöka visa hur en sådan blogg skulle kunna se ut.

"Idag vaknade jag av att en gammal arbetskamrat började föra en konversation med mej per SMS. Sådant tycker jag inte om. Jag var trött. Jag låg kvar en stund och var lite irriterad över att han hade väckt mej. Sen gick jag upp. Jag tog på mej mina slapparshorts och sockarna. Höger sock först, sen den vänstra. Gick in till köket och satte på en kopp kaffe. Jag väntade tills det var färdigt. Sen drack jag. Det var gott. Det var Zoega kaffe som jag köpte på ICA Viken för 35kr.
Vid tolv tänkte jag äta frukost. Jag valde att äta två skivor grovt bröd med smör, skinka, ost, gurka och paprika. Till detta valde jag att dricka Go morgon apelsin juice som jag hade köpt till ett förmånligt pris på Pekås. Det var gott. Jag blev mätt.
Ikväll var det första matchen i slutspelshockeyn. Jag tittade på matchen mellan Färjestad och Brynäs. Detta gjorde jag för att jag håller på Färjestad. Jag ringde å bjöd in David för att se matchen men han kunde inte för han skulle repa med sitt band. Men det gjorde inget. Färjestad vann ju ändå. Heja Färjestad!

Nu kommer jag inte på något mer att skriva om.

Ha det bra!"

Denna skrivstil är ganska informativ men nått så gruvsamt tråkig att läsa. Men som sagt, det är ju bara min åsikt. Är dessa bloggskrivare å dess läsare glada så är ja glad=)

På tal om informativ text=) Ja kan förmedla allmänheten om att ja är ett steg närmare att få en funktionellt dritjârn! Nu har avfuktaren stått å tuggat sen den 13:e februari. Nu ska bara hantverkare anlitas till å lägga nytt golv innan man återigen får sitta i lugn å ro på sin porslinstron å läsa Illustrerad Vetenskap! Att få duscha när man själv behagar kommer ju inte sitta helt fel det heller=)



Trots rådande ekonomiska kris, brist på jobb å inget dritjârn så är livet ganska förtjusande ändå. Man har ju hälsan, en fantastiskt go madame, familj å underbara vänner=) Å det är ja oerhört tacksam över, det är ju inte alla som har den lyxen i livet....

Avslutningsvis så vill ja dock vända mina taggar utåt å önska alla paragrafryttande byråkrater på sina powertrips allt ont i världen, speciellt kronisk analklåda. Å så vill ja även ta tillfället i akt å framhäva min avsmak för det svenska rättssystemet som sköts utav bittra, blåögda människor med storhetsvansinne.
Ibland funderar ja starkt på å köra en "Into the wild".....

Fridens fantastiska dritjârn!

Kommentarer
Postat av: Bodin

spot on!

2009-03-06 @ 10:02:31
Postat av: Anonym

finns de dritjärn i en mjölkbil ?

2009-03-07 @ 14:41:51
Postat av: Tommy

Anonym; Ett nej, det finns 3!!

2009-03-07 @ 19:56:28
Postat av: Petter

Stintan ska gå på diet nu närmsta veckan =(

2009-03-10 @ 09:58:17
URL: http://pennybridgepioneer.blogg.se/
Postat av: Tommy

Petter; What! Hur kommer detta sej? Is she still carrying a little holiday weight;)

2009-03-10 @ 11:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0