Herre Min Hatt!!

Nu har irritationen mot byråkrater, myndigheter å andra instanser på powertrips, gått över till ren ilska!!
Kom ska ja berätta!!
På Tingbergsgatan, där ja hyr husrum i en fastighet, är det parkeringsförbud jämna veckor för snöröjning å gatustädning. På måndagar är det parkeringsförbud på en sidan, å på tisdagar på andra. Det innebär per automatik att det blir tämligen svårt å hitta parkeringsplats på denna gata under dessa två dagar. Så igår afton när min lellebror hade lånat bilen för å uträtta diverse ärenden, så parkerade han bilen på den lovliga sidan där han fick plats. Färdigt med det!
När ja idag dansade ut till bilen för att förlytta mej i tid å rum, så stog det tre bilar på fel sida av gatan å hade straffats för detta med varsin p-bot. Stackars satar, tänkte ja å lallade vidare.
Döm om min förvåning när ja kom fram till min bil å såg att även denne hade berikats utav en obekväm p-bot!!!
Ytterst förvånad flämtade ja fram till rutan för å läsa orsaken till denna otrevliga lapp. När ja läste orsaken och straffbeloppet så brann det i mej av rent ursinne!!!
1000 kronor för att bilen var parkerad 6 meter för nära en korsning!!!





Ja sprang över till andra sidan gatan för å kolla va individerna som parkerat på fel sida hade fått för straff. 400 riksdaler!!
Va i svarte helvete!!!! Amöban som skrivit p-boten ligger dessutom inne med samma IQ som en fiskmås! Han har ju mätt avståndet med laser som han så vackert har skrivit på boten, "Lazer mät"!!!! FIN!!!
Vad i hela fridens rike är det om rättfärdigar denna inhumana summa på 1000 riksdaler!? Är det värre å parkera 6 meter ifrån en korsning än å parkera där det råder parkeringsförbud? Det kanske det hade varit om man hade parkerat bilen 6 meter ifrån en T korsning på E-18, men nu ligger denna korsning i ett bostadsområde där trafiken är begränsad till max 2 bilar i timmen!? P-boten i sej har ja inga problem med, parkering är inte tillåten närmare 10 meter ifrån en korsning, det är vida känt. Det är den offantliga summan!!!!
Sen har även företaget CarPark (förövrigt samma företag som delade ut p-boten) ett kontor i samma byggnad som min lägenhet, å dom parkerar på den sidan som är "förbjuden" varannan vecka. Gäller inte lagen dessa nissar bara för att det är dom som delar ut p-böterna? Det luktar gameri så ja mår illa!!! Damn the man!!!!

Aaaahhhhhh.... så... nu känns sinnet lite lättare...
Det har vart en hel del irritation i mina inlägg på sistone har ja märkt..... det måste det bli en ändring på!!

Fridens fantastiska p-böter!!!

Kommentarer
Postat av: Johan

1000 spänn?! Jag säger bara fy fan! Straffen står inte i proportion till förbrytelsen för i svarta helvete....

2009-05-12 @ 12:39:51
Postat av: Tommy

Johan; Ja visst är det en helt obegriplig summa!! Men om man ifrågasätter boten så får man väl en månads fängelse för att man har en åsikt om en paragraf som en myndighet har skapat....

2009-05-12 @ 14:03:09
Postat av: Johan

Mmm jo precis!! Ifrågasätter man domen så han man typ förbrukat sin rätt till frihet och borde låsas bakom lås och bom..

Dom är som hockeydomare, klagar man får man bara mera straff... Hater`t



Tack för mej hej!

2009-05-12 @ 17:35:11
Postat av: Petter

Betala inte förrns den kommer hem med posten!

2009-05-12 @ 18:57:42
URL: http://pennybridgepioneer.blogg.se/
Postat av: Tomas Eriksson

Sjuka i hövve ä dom! SJUKA!!!

låter farligt med t-korning på E18 tycker ja.

2009-05-13 @ 09:27:50
Postat av: Helena

Hallå! Jag förstår irritationen, gruvsamt jobbigt att få p-böter alltså! För att lätta upp stämningen lite så måste jag dels få berömma dig för den tjusiga makeovern på bloggen. Stiligt! Vidare så var det riktigt kul att träffa på dig i Årjäng häromsistens, gött att se att du är så pigg och fräsch! :-) Kom ihåg att kolla in filmen jag tipsade om, "Forgetting Sarah Marshall" eller som den heter på swedish, "Dumpad". I mitt tycke en riktigt skön komedi!

Tjing!

2009-05-15 @ 11:30:44
URL: http://astrowhat.blogg.se/
Postat av: Tommy

Helena; Tack det samma min vän=) Hoppas du hittade väninnan som var "spårlöst försvunnen" ;)

Ja får ta å styra upp denna rulle å se ifall det är nått å hänga i julgranen då=)



Fridens!

2009-05-17 @ 10:32:03
Postat av: Gabbe

Detta förmyndarsamhälle!



Lider med dig i ämnet, fy fan för såna lappar.



En sak jag måste undra, varför söker man ett sådant jobb? Lite av glädjen är ju att någon gång få en klapp på axeln, men jag betvivlar att dessa parasiter någonsin är föremål för någon annan beundrarn än den inbördes.



Vidare vad talar de om på lunchen, vad är det "fränaste" man kan göra inom yrket (ex. köra Broadwayen på Årjängs Kommun..)????



De skulle spendera en dag i Asien så skulle de se att det går bra att parkera lite här å där =)

2009-05-19 @ 08:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0