Gammal Tandborste!?

Kom ska ja berätta! Ja har en lite bättre nyhet, och en lite sämre. Ja börjar med den lite sämre. Som sagts tidigare så ligger ja ju inne på hospitalet och får antibiotika mot staphylococcer bakterier i blodet. Den behandlingen gick väl som smort eftersom febern hade krupit ner till dom normala temperaturerna hos en homo sapiens. Då, som blixt från klar himmel, fick ja hög feber igår afton som översteg 39 strecket. Som ja har förstått så beror detta på att ja har fått in nån annan rackarns bakterie i blodomloppet som den antibiotikan ja får nu inte biter på. Därför tömdes ja på ett par flaskor blod igår kväll för å göra en odling, så att de lärde i detta läkande hus kan ta reda på vilken bakterie det är som har partaj i mina vener å artärer. Jag har en teori om hur jag har fått in denna bakterie dock. Min egna tandborste. Såg nämligen ett program där dom tog prover från en tandborste som använts i tre veckor ungefär, och så tog dom en ny tandborste och rotade med den i och runt toaletten. Resultatet vart att det va sjuhelsikes mycket mer bakterier på den tre veckor gamla tandborsten än den dom hade rotat med i toan. Milda Matilda!! När bakterien är identifierad så antar ja att ja ska få en antibiotika mot den med i ett par dagar, så "Nilssons Palace Of Love" glider längre å längre bort. Men men...lägenheten finns ju kvar senare med, har hört på ryktes vägar att den saknar mej bara=)

Nu till den lite bättre nyheten. Smärtan i axeln/nacken/skuldran är nästintill obefintlig numera. Så här gick det till. Igår eftermiddag när kvällsskiftet gick på, så gick sköterskorna runt på sedvanligt vis å lät oss patienter få veta att det va just dom som jobbade afton i afton. Det frågades om statusen på det allmänna välmåendet och diverse åkommor. Jag förklarade lite schletet att det va "Same shit, different day" fast skuldran gjorde mer ont idag än vad det gjort någon gång förut. Då frågade den ena sköterskan om dom inte hade styrt upp det där än. Jag svarade nej, å förklarade att ja knaprar panodil och avvaktar och att en sjukgymnast har gjort en del tappra försök, dock utan resultat. Detta tror ja hon fann lite flummigt, för en timme senare kommer hon in med läkarn som till slut förmedlar att jag kan få förmånen att få lite starkare smärtstillande så att ja kan få sova om nätterna och dessutom få träffa en ortoped. Detta virvlande ingripande av sköterskan är ja tacksam över, ja har inte somnat så gott på två veckor. Det var en ren fröjd=)
Idag, om ja fattade saker å ting rätt, så hade den där ortopeden ja skulle få träffa, ändrats till en infektionsläkare. Men det spelar ingen roll, vaktmästarn får gärna komma han med, bara någon kan styra upp min skuldra/axel/nacke;)

Ocharmig reflektion: När man febersvettas å inte har nått hår på huvvet så fastnar kudden.....

Gå i frid!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det ante mig...att det behövde ett rekordeligt fruntimmer för att det skulle hända något på "skitont i axeln"-fronten. Bra dä!

I övrigt var det ju lite pissiga nyheter, men vi får hoppas att de nya bacilluskerna kolarvippen så fort doktorn har kommit på vilken antibiotika som krävs.

Jag antar att det kan vara redigt segt emellanåt med feber och axel och dålig sömn och 4x4 och inga OS-medaljer, men keep it up darling, keep it up!



ENHEJDUNDRANDESKRAM!

2008-08-21 @ 15:04:15
Postat av: Tommy

Johanna; Visst vettu, här blir dä liv i lucka när fruntimmra tänner te;) Annars trivs ja rätt bra på mitt 4*4 rum, men det har nog mycket med den elektriska sängen å OS på tv:n å göra=) Kramars!

2008-08-21 @ 15:51:10
Postat av: Erika

Tommy och Johanna; nu har vi fått en os-medalj även idag. Du såg väl hästhoppningen Tommy? ;) Jättespännande med omhoppning å allt...

Kram

2008-08-21 @ 18:07:07
Postat av: Feson

Hej pa dig! Sander en "varm" halsning fran ett hett Korfu- for en HETE, ha gjort gott pa den vackre kroppen..... Kudden har fastnat ja, ingen skrall!



Ha de!

2008-08-21 @ 18:33:37
Postat av: Johanna

Ja jag erkänner, jag "ljögade", vi har ju faktiskt tagit några medaljer. Är bara lite knäckt över att det sket sig för Kallur och Holm (som jag för övrigt hejade på från min kontorsstol på jobbet). :-(

Men att vi har en Wissman i finalen på 400 m är ju alldeles strålande och den där jamaicanen ger en ju kronisk gåshud, vilken snubbe. Länge leve OS och det är ju faktiskt oerhört bra tajming för dig, Tommy.



KRAMS!

2008-08-21 @ 19:43:09
Postat av: Tommy

Erika; Mnja, hästhoppning är nog lika upphetsande som den där torkade oljefärgen ja nämnde i ett tidigare inlägg, så det "missade" ja av nån konstig anledning;)

2008-08-21 @ 20:50:23
Postat av: Tommy

Feson; Ja kan tänka mej att du ser ut som en grekisk gud med den brunbrända snärta kroppen;)Anar ja att du lider av samma problem med fastnande kuddar där nere i heeeeeten månne=) Fridens!

2008-08-21 @ 20:52:39
Postat av: Fröken Thorin

Ooops tre veckor!? Ska nog kila iväg och inhandla en ny tandborste ja!! Kos på`n

2008-08-21 @ 21:34:24
Postat av: Peter & Atti

Gokvållens,

Seglings medaljen räknas in under dagen oxå. (men liknar oxå oljefärg)Sen får vi väll nästan räkna in Pia Sundhages OS-Guld med USA i fotboll=)

Sen va de e sjujäklars stönig feber som inte vill lämna dig. Men du leder fortfarande me 1-0. Gå på knock å 2-0.



Sov gott



2008-08-21 @ 22:42:04
Postat av: exgranntösa

Ibland är du så skojig att jag sitter och småfnissar här i min ensamhet.. :) passa på att skriva en bok eller nåt? Keep up.

2008-08-21 @ 23:43:48
URL: http://ballamalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0