Staphylococcer?

När ja lades in i söndags på nytt så togs det ju en del prover, däribland skulle de lärde här på bygget göra nåra odlingar av ett par av dessa prover för å se ifall det frodades nåra bakterier i mitt blodomlopp. Det kan ta ett par dagar innan man ser nått resultat, därför drog dom igång en "allround" antibiotika kur. Vilkent funka som smort, febern sjönk för att till slut sina ut o tomma intet. Det är ju inte alltid att febern beror på bakterier i blodet när man får cellgiftsbehandling, men igår skred läkarn in på mitt rum med beskedet att det dansade runt en typ av staphylococcer bakterier i blodet. Han var lite förundrad över att febern hade mojnat eftersom den antibiotikan ja fått inte biter på denna typ av bakterie. I medecinska termer kanske man kan förklara det som nån typ av placebo effekt, men i min värld så vill ja tro att febern besegrades med ren vilja;)

Hur som haver så började ja få antibiotika som tdligen ska dänga skiten ur denna bakterie igår eftermiddag. Den ska tas 3 gånger om dagen intravenöst istället för tidigare 4. Vilket per automatik betyder att ja får sova drygt en å en halv timma längre på mornarna=) Det är ju fantastiskt=)
Sen har ja åkt på en mystisk smärta inuti höger skuldra, den började i torsdags å blir värre å värre för var dag. Det är ingen här på bygget som ter sej veta vad detta är för fenomen, men ja hoppas det doktoreras inom detta område eftersom smärtan sitter på min "sovsida". Min dygnsryt blir rubbad om ja inte kan somna in på min sovsida. Men det gör inte så mycket, man kan ligga å halvsova till all denna evinnerliga simning som försigår för tillfället i OS=)

Sen måste ja bara dela med mej av en fantastisk upplevelse. Eftersom majoriteten här på avdelningen (patientmässigt) inte längre har kvar så mycket spring i sina ben, så finnes "dusch pallar" i duschutrymmena. Dessa kreationer är en gudagåva! Avslappningen och välbefinnandet blir total!! Sen om det är så miljövänligt å sitta i duschen halva morgonen är en annan sak, men ack så tillfredställande=)

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har köpt mig en plastpall till duschen ja... Skrev detta i min blogg och blev lite lätt "hånad" (med glimt i ögat såklart) men visst tusan är det skönt att sitta ner och vakna till, även om man känner sig lite som en miljöskurk!

Ha de gôtt!

2008-08-14 @ 11:38:24
Postat av: Tommy

Caroline; Va härligt! Måste oxå skaffa en till det enkla hemmet, snacka om ren å sann njutning;)

2008-08-14 @ 13:35:08
Postat av: Elin

Du Tommy! Det sista du behöver fundera på just nu är om du är miljömedveten eller ej. Du kan gott unna dig låååååååånga sköna duschar! Antar att du för tillfället njuter 4,5-timmes pågående tennis ;)



Kram!

2008-08-15 @ 16:21:48
Postat av: Tommy

Elin; Tackar, då fortsätter ja å tar mina fantastiska duschar=) Nejdu, det vart ju 36 game i 3:e set!!! Folk har ju kolavippat av tristess för mindre! Nepp, ja glor hellre på dom värdelösa domarna i fotbolls matchen mellan Sverige å Tyskland=)

2008-08-15 @ 17:04:41
Postat av: Arenö

Det var inte bara domarna som var värdelösa i den matchen...

2008-08-15 @ 18:02:23
Postat av: Tommy

Arenö; Håller med, å har du nån förklaring på Sveriges spel? Ifrån backlinjen å ända fram till motståndarlagets straffområden kan dom feppla fram bollen ganska smärtfritt, men sen är det stopp. Det ska knövvles å det blir "smalbensrullare", helt enkelt hönsgårds fotboll? Det verkar som det är fysiskt omöjligt att hantera en boll utanför och i straffområdet? Ytterst märkligt?

2008-08-15 @ 18:58:21
Postat av: Erika

Härliga duschar du verkar ha!!! Själv har jag nog världens minsta varmvattentank så det räcker typ till att tvätta håret å kroppen å sen är det slut. Så njut åt mig å...

STOR KRAM på dig Tommy!

2008-08-15 @ 19:26:25
Postat av: Tommy

Erika; Ja löver´t Erika, ja löver´t;)

2008-08-15 @ 20:35:35
Postat av: petra

hej du tommy!

vilken härlig inställning du har!

tennis lika roligt som att se på när målarfärg torkar....hahahahhah

jag håller med!!!

ska själv börja med behnadlingar så det är verkligen roligt missförstå mig rätt att läsa din blogg!

jag kommer själv att börja blogga och jag kommer att läsa din blogg ofta.

duschpall....bra ide!!!

vem tänker på miljön när cellgifterna sprutar in i kroppen??!!!

Duscha på du!

Ha det så gott

Petra



2008-08-15 @ 21:29:30
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Tommy

Erika; Nejdå, ja missförstod inte=) Så du har fått reda på vilken typ av leukemi du har alltså? När drar denna gemytliga behandling igång för din del då kan tänkas? Fridens!

2008-08-15 @ 22:23:18
Postat av: Arenö

Som den damlagstränare jag är får vi nog ta denna diskussion privat... Annars får jag det antagligen hett om öronen på nästa träning :)

2008-08-16 @ 15:42:04
Postat av: Tommy

Arenö; Aj aj aj, ja förstår dilemmat;) För att lindra det hela så kan man ju säga att dom gjorde tjusiga mål emot Kanada iaf=)

2008-08-16 @ 19:53:44
Postat av: Arenö

Ja precis... De var även tjusigare än tyskorna :)

2008-08-17 @ 20:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0