Bägarn!?

Nej nu rinner snart den så kallade bägaren över gott folk!! Jag anser mej själv ha ganska lång stubin å ett ganska bra tålamod, men nu dansar ja snart över på andra sidan korridoren å klubbar ner kärringa som ligger där, alt. skriker åt henne va i hela fridens rike hon har att klaga över!! I över en vecka har hon skrikit och "ojjat" sej å tycker så fruktansvärt synd om sej, å hon har inte ens ont!? Droppen som förmodligen kommer att få bägaren att rinna över kom idag när hon vid fem snåret började skrika: "TA MEJ!!!!" , "NEEEEEJEE!!!" blandat med självömkande avgrundsvrål med en stänk av tyck synd om mej gråt, "ÅÅÅÅååååhå håhåhååå!!" Och hon håller på fortfarande i skrivande stund, 4 TIMMAR SENARE!!!!!!! Å vem är det som ska "ta" henne? Herren där ovan eller herren där nere? Det kanske behövs en exorcist? Hualigen!!
Visst kan man tycka att man ska känna medlidande för de äldre å bräckliga å ha lite överseende. Men det är förbannat svårt när hon har "ojjat" sej konstant i en vecka å gör det endast utav självömkan, bitterhet å brist på uppmärksamhet!!!!
Ja kan säga att sjuksköterskorna här ska ha all heder att dom finns å vill jobba med det dom gör. För mej hade det brunnit för länge sen......

Fridens liljor!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Å då måste jag berätte´...

Jag har jobbat en del inom äldrvården i min ungdom (ja, alltså några år yngra än nu då) och en hel del med dementa. Det kan vara skittugnt, men ibland kan man liksom inte låta bli att dra på munnen. Vi hade en gammal tanta med ett förflutet inom kyrkan som ständigt skrek en massa och alltid avslutade sina haranger med "i Jesu namn Amen". Ofta lät det "kan nån hjälpe mig, i Jesu namn Amen", men om hon läste Allers eller någon annan veckotidning kunde det bli "Runar och Carola gifter sig, i Jesu namn Amen" eller "kungahuset i kris, i Jesu namn Amen". Om hon hade vaknat när man kom på morgonen hördes hon ända ut på parkeringen. :-) Ganska underhållande, om man bara slapp vara i hennes rum samtidigt. Det var rätt bra decibel på den damen vill ja lova.

Kram på re´, din tappra gosse!!!

2008-07-07 @ 10:45:56
Postat av: Tommy

Hahahaha... men sånt är ju lite roligt ju, om man nu får lov att le åt sådant. Men den "besatta" damen bara klagar å ömkar sej själv hela tiden.... sånt tycker Tommy inte om. Ja hade mycket hellre tagit "din" dam any day of the week Hanna=) Fridens!

2008-07-07 @ 11:52:37
Postat av: Johanna

Det borde var lite bättre ljudisolerat på sjukan helt enkelt. När jag fick min allergichock på gymnasiet och låg och sög i mig astmamedicin på akuten hördes både det ena och det andra, någon spydde och en annan skrek. Lite ruggig stämning liksom.

Håller tummarna för att kärringen ska bli hes inom kort så den eftersträvansvärda friden i själen åter infinner sig. :-)

Och du...jag tänker på dig massor, femtielva gånger om dagen tror jag närmare bestämt!!!

2008-07-07 @ 12:01:48
Postat av: Tommy

Ja tar av nej hattem bugar å bockar för omtanken Hanna, det värmer=) Fridens gång!

2008-07-07 @ 20:08:38
Postat av: E

2008-07-08 @ 08:18:32
Postat av: Anonym

Om hon är dement: ok. Om inte: Klubba ner henne i Jesu namn Amen.

2008-07-08 @ 08:22:38
Postat av: Elin

Jag har visst lite svårt med mitt alias i mina två tidigare inlägg, ska bättra mig i Jesu namn Amen.

2008-07-08 @ 08:24:49
Postat av: Tommy

Hahaha=) Tack Elin, ja fick en vision när ja står där med ett höjt baseball trä å myntar orden: "I Jesu namn Amen!!" Roligt=)

2008-07-08 @ 08:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0