Hänglås & Bom

Nu är det nog bannemej dags å skaffa ett rekorderligt hänglås med tillbehörande bom till rum K på avdelning 17!! Detta grundar ja på följande fakta. Efter det att Bengt lämnade dessa fridfulla salar har ja varit befriad ifrån flummiga besök i tid å otid...... fram tills inatt!!!

Ja hade orkat härda ut fram till klockan 00.00 då ja får min antibiotika intravenöst. Ja hann till å med glo på ett avsnitt med Fresh Prince in Bel-Air innan ja slockande av total utmattning å sov som en klubbad mango. Då! Vid 2 snåret vaknar ja tvärt med hjärtat i halsgropen av att en man med rullator i 60-års åldern dundrar in med sin rullator å vrålar förvirrat: "ÄR DET HÄR TOALETTEN!!" Själv dret ja små blå tomtar, väggarna skakade, karln va vilsen, sjuksköterskan kom å småskämdes för att den vilsna karln hade väckt mej så abrupt å ledde honom sakta men säkert till den faciliteten han egentligen sökte. Herre jävlar!!! Tänk om karln hade hivat fram draken å kastat vatten på mej när ja låg å sov som sötast i min krubba!!!?? Snacka om förvåning!?Nepp, här krävs det hänglås å bom innan en tragisk olycka sker!

Fridens liljor!

Ps. Att ligga inne med feberpung i landstingets kallingar är ingen höjdare kan även meddela. Klämrisken är överhängande!!! Ds.


Kommentarer
Postat av: Tomas Eriksson

njo de ser ut å få plats en å annan svartorm i dom där fillsingarna. Du får försöka ligga bredbent på mage. Hoppas febern ger med sig snart.

2008-07-22 @ 20:49:01
Postat av: Tommy

Ja jag får göra det, för efter att ha satt mej på den magiska bönsäcken fem gånger så har det förlorat sin charm.... Så tack för tipset=)

2008-07-22 @ 22:00:44
Postat av: Stefan

Nu kan jag ju bara inte låta bli att påminna dej om att det inte bara är gamla senila gubbar som kan få för sej att vattna draken på oskyldigt sovande stackare ... tror inte att jag behöver säga något mer.. ;)

2008-07-22 @ 22:33:54
Postat av: PeterS

Du som försöker dra Landstinget vid näsa. Ta ett par BB under så "ligger" dom väll rätt? Som du sa: "Planerat in i minsta detalj, tajmat å klart"

2008-07-22 @ 22:37:06
Postat av: David på lajn

Rigga upp nåt som triggas av ovälkomna besök på natten så det skrämmer bort vilda gubbar =).



Stefan undrade om jag inte ville vara extra-Tommy nu i höst. Ska nog bli det, och så ska jag prata mycket Dalsland med Petter :). För det är väl inte så avancerat jobbet ditt? Skoj att se Technic-kreationerna. Men när kommer bilden på senaste skapelsen??

2008-07-23 @ 10:34:10
Postat av: Tommy

Stefan; Jag är förvirrad? Jag förstår inte vad du pratar om;)

2008-07-23 @ 10:36:42
Postat av: Tommy

PeterS; Ja skola prova detta=) Ja tackar även för detta tips=)

2008-07-23 @ 10:37:55
Postat av: Tommy

David på lajn; Nej man behöver junte va raketforskare för å skruva mitt tempo. Plus att en del är ju ditt gamla=) Men du kommer nog svära dej utmattad av den gudförgätna momentdragningen i framramen, du vet, en mullvad har mer plats i sina gångar än vad man har där!! Hualigen! Ja får ta en kort å lägga upp på den senaste kreationen i nästa inlägg. Fred ut!

2008-07-23 @ 10:42:53
Postat av: Johanna

Nämen hu, stackars feberpung (haha)!

Alltså, jag skulle banne mig dö om det kom inhasandes en gôbbe mitt i natten...ja, förutom min egen då så klart. Men jag menar, att vakna och titta upp på ett gammalt skrôppel kan ju ta livet av vem som helst.



Tack för grattiset förresten.

2008-07-23 @ 22:34:13
Postat av: Tommy

Johanna; Ja jösses, man skulle ha spelat in det där=) Kan tänka mej att ja vart som en rädd liten kattunge som tittar upp bakom ett täcke... scary för stunden, men ack så roligt det hade sett ut på film=)

2008-07-23 @ 23:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0