Lyckosamma odlingar!

Det här är ju nästan som på Cypern! Annars var det en dag eller två sen ja tangenterade ner nåra ord på denna sida, så ja passar på å gör det nu. Har haft fullt upp med å va en fri gosse i dagarna tre.Jepp, det stämmer, mina blodvärden har tillåtit en dagsvisit i det fria tre dar i rad. Ja vet dock ej om detta är bra för själen eller inte. Visst, det är förtjusande att vistas i det fria å avnjuta livet som gemene man, men det kommer med en hake dock. Ju mer man får va hemma, desto mer schlete är det å komma tebax till mina 4*4 meter. När man sätter foten innanför dörren här så påminns man att man är sjuk å ska behandlas i 3 å en halv månad till. Då föredrar ja nästan å spendera tiden som ska spenderas här på sjukan, då glömmer man inte bort att man är sjuk å kan längta tills den dagen man skuttar omkring på ängarna bland kossor å prästkragar. Dessutom får man ju tre "gratis" måltider om dagen med=) OCH, så har ja ju mitt Technic Lego här=)

Blev förövrigt färdig med den senaste kreationen i samlingen i afton=) Bifogar en bild på denna eminenta samling:

Härlig hjärngympa å en fantastisk sysselsättning, detta rekommenderar ja starkt=)

Annars fick ja ett tämligen glädjande besked i eftermiddags. När ja tog benmärgsprov i början på min vistelse här för att fastslå vilken typ av leukemi det var ja låg inne med, så skapade De Lärde borta i Uppsala en odling av samma benmärg för att ta reda på vilken kromosom i mutationen som är den felande länken. Å den mutationen ja ligger inne med är tydligen en av dom mest vanliga, därav är forskningen kring den samma ganska långt framskriden. Så chansen på bot är överhängande goda=) Detta firade ja i afton med att ta en walk on the wild side å käkade hela 4 smårgåsrån med en ostskiva vardera=)

Över till en annan grej. Jag avböjer härmed vänligen men bestämt alla framtida besök. Jag skola förklara å ja hoppas alla tar det här på rätt sätt. Jag vet att alla besök görs i all välmening, å ja är ytterst tacksam för dom besök ja fått, ni ska ha all heder för omtänksamheten. Men som ja skrev i bloggen i början på min vistelse här så vill jag att alla ska bete sej gentemot mej som innan ja blev sjuk. Hade man inte tänkt sej ett besök när ja va frisk så känns det lite fummigt att det ska besökas bara för att man är sjuk. Det känns en smula konstgjort, en grej man gör för att det hör till god kutym. Ja uppskattar verkligen omtänksamheten av Er underbara besökare, det är just begreppet med sjukhusbesök ja inte gillar nå nämnvärt. Hoppas ni förstår....

Har börjat tappat håret med, en ganska intressant upplevelse när ja rollade in armhålan i deodorant igår morse å fick med en mindre peruk. Förvåningen vart total, men ja va glad för det=)

Fridens liljor!!

Kommentarer
Postat av: Stefan (kusin)

Gött å höra att det verkar vara en av de minst otrevliga mutationerna!

2008-07-18 @ 00:24:34
Postat av: Stefan igen

Tre mål mat serverat om dagen.. lyxigt.. som föräldraledig serverar jag minst tre mål mat om dagen, jag vet, jag vet!! jag har valt det själv.. men va fan, en liten jämförelse bara...

2008-07-18 @ 00:29:59
Postat av: Feffo

Det verkar som du njuter i fulla drag av ditt lego käre kusin;) Det här med gratis måltider känner ja igen eftersom jag fortfarande bor hemma. Inte helt fel! haha.. Har du tråkigt och är ute och surfar får du ett litet alternativ till blogg här för att se vad som sker i min värld:)

Mvh din lite mindre kusin Stefan F

2008-07-18 @ 05:00:33
URL: http://feffolainen.blogg.se/
Postat av: Tommy

Stefan (kusin); Man får se det positiva i det hela, ja menar, det är inte alla som har förmånen att få servera tre mål om dagen=)

2008-07-18 @ 09:13:15
Postat av: Tommy

Feffo; Hygglo! Ja får dansa in å läsa va du tar dej till för bravader=)

2008-07-18 @ 09:14:05
Postat av: Farsan.

Går det att ta en närbild på maskinerna så alla de små kluriga detaljerna syns. Förövrigt kan jag konstatera att med min tekniska begåvning så hade jag lämnat walk over efter att ha satt ögonen på omslaget till den första skapelsen.

2008-07-18 @ 09:59:58
Postat av: Tommy

Mja, troligtvis blir det en bildserie utan dess like om man ska ta detaljrika fotografier, dom gör sej bäst live=)

2008-07-18 @ 13:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0