Ska dä va, ska dä va Technic!!

JA MÅSTE TA EN PAUS!!!! Anledning: trött i huvve.

Ja har inte vart så aktiv i mitt sociala nätverkande idag som ja brukar va. Jag ska förklara. Ja har alltid, eller sedan jag blev för "gammal" för att få leksaker av Tomten, saknat den där känslan av att få leka å pyssla med grejerna man fått av Tomten efter att han dragit vidare med sina renar. Av denna anledning har ja fram tills levande stund alltid önskat mej Technic Lego i julklapp. Det är det enda ja önskar mej.... det, å så Björn Borg kalsonger. Med detta i åtanke kan ja tro, kom min kära mor på den briljanta idén att ja kanske skulle vilja ha lite Technic Lego att bygga på här på mina 4*4 meter! Hell yeah, tänkte ja=) Så igår gjorde mor å far mej äran att komma på besök med ett bosse stort Technic Lego paket! Ja tar av mej hatten, bugar å bockar för detta=)
Det som är lite tricky med dessa lego bitar är att det går bannemej inte å sluta! Ja dansade junte i bingen förrän två inatt! Men ack så roligt ja hade på vägen dit=) Idag har ja suttit från 9 i morse till 22 i afton. Ja var dock tvungen att ta en paus, ty tungheten i skallen vart total. Dessutom måste ja ju spara lite arbete så ja har nått å göra imöra med=)
Bifogar lite bilder på denna fantastiska sysselsättning.



Annars händer det inte så mycket i dessa lokaler. Fick två påsar blod å en påse trombocyter förut dock. Åh! Å så fick ja vänta i 40 år i ett enskilt rum (pga infesktionsrisk) när ja skulle in te tandläkarn här på hospitalet i förmiddags.  Ja vart lett mej efter en halvtimme å kröp upp i tandläkarstolen som fanns i rummet å somna. Sen kom dom till slut efter en timme å 20 minuters väntan å skulle kolla om ja hade nån infektion i tandköttet. Fast iofs, ja fick ju förmånen att glo på andra väggar än mina egna en stund, så det va väl kanske ett ganska lyckat äventyr ändå.

Bengt, den förvillade gobben mittemot, traskade in med rullatorn förut med. Han fråga lite blygt om ja inte hade nåra piller som fick honom att sova till övers. Ja hänvisade även denna gång till sjuksystrarna som vänligt å pedagogiskt förklarade att detta inte var varken hans eller sjuksköterskornas rum. Han  mumlade nått om nån kudde å vände å tofflade in till sitt rum igen.

Nepp, nu kom John Blund å körde över mej med en ångvält!

Catch you on the flipside!!

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Du... kan du inte ta en bild på Bengt nästa gång han kommer in! Verkar vara en sköning... Funderar faktiskt själv på att knalla in till grannen och fråga efter lite piller.. :)

2008-07-11 @ 23:46:03
URL: http://www.beatit,se
Postat av: Tommy

Jadå, trots sin förvilling är han en mysig tomte. Men nått kort kan ja inte ta tyvärr, ryktet går att han fick lämna dessa fridens salar å åka hem till sitt gammelboende igen. Men ja ska ju ligga här ett tag, det kanske kommer fler Bengtar=) Angående pillrena kanske ja kan smöra för sköterskorna en smula så ja kommer över ett parti;)

2008-07-12 @ 10:56:35
Postat av: Johanna

Du är ju för härlig du är Tompa! Sköterskorna måste ju typ vara kära i dig nu, du som är så skôjjig och nöjd. Det känns inte som att de tar hand om 29-åringar som leker med lego i två dygn särskilt ofta. :-)

Tack för att du sprider glädje genom bloggen!!!

Jag ska hälsa från min käre make Pontus också. Han säger typ:

-Han verkar vara en helt underbar människa! Någon av sköterskorna kommer fria till honom efter det här. Att inte bli kär i den där killen måste vara omöjligt.

...och så hejar vi på dig, båda två.

Kram på re!

2008-07-12 @ 11:02:03
Postat av: nicke picke

FY FAN va kul det är med såntdär lego! hade typ nått liknande när jag va liten å man satt juh inte sällan hela dagar med det där så jag förstår dig till fullo! lite avundsjuk på ditt lego =(

2008-07-12 @ 19:05:13
Postat av: Tommy

En viktig sak Hanna, jag leker inte med lego, jag bygger lego. Jag ser det mer som ingenjörs konst än leksak nämligen;)Mja, ett par erbjudanden om förlovning å boende i slott å leva happily ever after har ju lagts på bordet. Men ja har vänligt men bestämt tackat nej. Det är ju väldigt fina erbjudanden har ja sagt, men det känns inte rättvist varken mot dem eller mej att tacka ja när inte hjärtat slår för dem. Dom tog det hårt, men ja tror dom förstår. =) Fridens kramar!

2008-07-12 @ 21:39:44
Postat av: Sara S

Hoppas de blir bra med dig vännen ! Tänker på dig väldigt ofta. Kommer aldrig glömma alla minnen från barndommen hos er. Friends kramar ! <3

2008-07-13 @ 14:21:28
Postat av: Tommy

Ja bugar å bockar för omtanken Sara=) Fridens liljor!

2008-07-13 @ 17:21:18
Postat av: Erika

skrev en kommentar om gubben på ditt förra inlägg för typ 1 min sen (känner mig nästan lite efterhängsen ;) )....är nu uppdaterad med att han lämnat dig... typiskt! kram igen (ska lämna dig ifred nu för ikväll...lovar)

2008-07-13 @ 23:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0