Fantastisk Helg!!

Detta har vart en fantastisk helg som har gått i musikens tecken för min del. I fredags tog jag "Navy Seal" å rullade hemåt till fridens nejder. Min gode vän Fredrik Bodin ringde mej tidigare i veckan å undrade vänligt ifall ja kunde lira å sjunga en smula i Fritidsgårdens nya lokaler under nått evenemang som kallades för "Kulturnatta". Eftersom ja hade vägarna förbi så tackade jag gladeligen ja. Det var en gemytlig spelning. Inte som dom vanliga pubspelningarna där grottmongofulla reptiler kommer fram å önskar samma låt kvällen igenom med tre minuters mellanrum, som det brukar va när man spelar nånstans i västvärmland. Det här var mer som ett öppet hus, folk kom å gick, unga som äldre. Dom som stannade till för stund, stannade för å lyssna. En ganska härlig känsla när man annars är van att spela inför döva öron på diverse krogar.
Vilken fritidsgård sen! Sånna lokaler hade vart najs å haft när man va 13 äpplen höga=)

På lördagen hade en vän och fantastisk medmänniska, Helena Johannesson, anordnat en tillställning till förmån för Cancerfonden, "Musik för livet". Det va en ytterst trevlig afton med musik, dikter, föda och auktioner.
Lena Blomstrand läste en ytterst vacker dikt av en okänd indisk individ. Denna dikt kände ja igen by heart! Vi läste nämligen exakt samma dikt var dag när jag låg inne för behandling på Aleforshemmet. En mycket värdefull dikt som ja försöker leva efter så gott ja kan. Vill någon läsa den så kommer den här.... håll i hatten.

Dagen i dag

Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mera innehåll
än du redan har givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen i dag har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja någon.
I dag kan du hjälpa en annan.
Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din.

Ja måste ta av mej hatten i ren beundran oxå. För tonerna Maria Larsson kan skapa med sin fiol är tamejtusan nått spektakulärt! Det där är inget man lär sej i en grisblink vill ja lova. Å Annah Lindström! Jösses vilken pipa den damen har! Fantastiskt!
Ej att förglömma! Tre av orginalmedlemmarna ur "Lill Ingmars", Arnie, Dan å Ingmar (far min) delade med sej av sina eminenta alster. Ing-Marie Johannesson bjöd oxå på sin ljuva stämma.
Som ja sa igår afton, så är ja oändligt tacksam över att det finns underbara människor som Helena som anordnar sådana här tillställningar. För hade inga sånna här insamlingar funnits så hade varken jag, Helena och många, många andra själar troligen inte skuttat omkring på detta klot vi kallar Tellus idag. Det hela är mycket enkelt. Inga pengar, ingen forskning! Och så vill ja ge alla blodgivare en stor varm björnkram, ni är mina hjältar! Hade inte ni funnits så hade ja inte suttit å tryckt på dessa tangenter idag. Så TACK!!!
Min käre lellebror fångade mitt bidrag till kvällens evenemang på film. Om lusten finnes så går det å glutta på filmklippet via länken här bredvid. (länk till klippet)
Det var en magisk afton mina vänner.... en magisk afton....

Annars så ska ja te hospitalet te môran å ta prover å förhoppningsvis rycka loss CVK:n. Det vart ju inte så sist, ty mitt immunförsvar var för kasst helt enkelt. Så läkarn ville behålla den ett tag till ifall ja skulle åka på nått lurt å dom skulle behöva pumpa i mej antibiotika illa kvickt. Det vore gôtt å bli kvitt den rackarn dock så att man kan skutta omkring som en gasell igen=)

Oj, glömde nästan bort. Ja vart färdig med en ny bete här i veckan oxå. En låt där ja försöker beskriva hur det känns när livsgnistan tänds på nytt. Det är inte det lättaste å beskriva den känslan dock. Ja valde att döpa låten till "Peace Of Mind" eftersom det är ju det vi alla vill ha, hoppas ja. (länk till låten)

Nu blir det ett avsnitt av "My name is Earl" innan ja hoppar i bingen=)

Fridens underbara liljor!

Kommentarer
Postat av: kent

jojo men oavsett mjölken ska fram

2008-10-27 @ 22:21:53
Postat av: Marie

Tack Tommy att du ville ställa upp och underhålla alla besökarna i nya allaktiviteshuset.

2008-10-28 @ 13:48:06
Postat av: Karin

Ett mycket fint inslag på lördag kväll! Tack!

2008-10-28 @ 14:21:42
Postat av: Petrus

"Piece of Mind" antar att det ska vara "Peace of Mind" ? :) Schysst låt iaf!

2008-10-28 @ 15:22:04
Postat av: Tommy

Petrus; Du har alldeles rätt min vän=) Ordblindheten har slagit rot i mitt sinne... ja ber om ursäkt=)

2008-10-28 @ 17:05:44
Postat av: Tommy

Karin; Heder å tack! Det värmer=)

2008-10-28 @ 17:12:54
Postat av: Tommy

Marie; Tack själv, det gjorde ja gladeligen=)

2008-10-28 @ 17:14:31
Postat av: bodin

Tusen Tack för underhållningen i fredags!

öj, angel sparks tycker jag om! den vill jag göra!

massa kramar tills vi ses igen!

2008-10-28 @ 22:34:59
Postat av: Tommy

Bodin; Tack själv min vän=) Vill du göra den? Men den är ju redan gjord? Ja är förvirrad=) Puss å kram!

2008-10-28 @ 23:21:18
Postat av: Helena

Tommy!



Alla pratar om din blogg o hur fint du har skrivit! :-) Jag kan inte annat än hålla med! Såg du VF i tisdags? Mera blir det, NWT ska skriva ett reportage om insamlingen någon gång i nästa vecka. Börjar bli riktigt van vid att göra intervjuer nu! :-)

Har jag din tillåtelse att berätta om dig i intervjun?



kram!

H.

2008-10-30 @ 14:53:39
Postat av: Tommy

Helena; Varma människor förtjänar varma ord=) Tyvärr missade ja artikeln i VF,ja kanske kan hitta den på nätbilagan? Dä ä klart du får berätta, kanske inte att min frilla påminner om Alfons Åberg, men annars är det bara å berätta på;)



Kramen!

2008-10-31 @ 02:58:34
Postat av: sofia

En mycket fin afton med duktiga stjärnor.. kom många krokodil tårar.. känslig.. Bra gjort av Helena att vara så driftig! Du som de anndra va mycket bra!!

2008-10-31 @ 21:45:38
Postat av: petra

Hej!

jag har inte skrivit på ett tag har mått väldigt illa och har begangnat en säng på avdelning 7 och ska tillbaka. Jag mår riktigt dålig nu av mina behandlningar så doktorerna tycker att jag ska ta in på detta fina ställe de tre sista gångerna jag får behandlingar för att få dropp och näring via slang in i porten som sitter inop. under huden. jag vet att du vet vad det är så jag behöver inte förklara för dig.

jag blir iallafall väldig glad när jag läser din blogg den är så himlens kraftfull och sådant behövs nu för en sjukling som jag.

det känns rätt märkligt att åka till hospitalet för att bli dålig!!!

kram på dig

Petra

2008-11-02 @ 17:51:06
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: petra

hej igen!

Du gör väldigt bra musik!!!!!!!

är det ok om jag ber kanal 12 att de intervjuar dig om dig och det som du gått igenom( kanske du vill ge andra av din otroliga optimism) och om din musik och spela din musik. Jag väntar in ditt svar, du kan svara på min blogg.

Kram petra

2008-11-02 @ 18:05:49
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0