Påsken å allt som hör därtill!!

Sitter i skrivande stund med en ljummen kopp java i madamens "Love Shack" å blickar ut över Söders höjder. Förutom nåra flygplan som dansar över himlavalvet då å då så är kvällen fridfull som få=) Madamen är på kneget, å ja har just avnjutit ett skrovmål i form av köttbullar å överkokta makaroner. Eftersom tösa jobbar afton idag å förmiddag imöra så lovade ja å göra lite extra krubb som hon kunde hiva med som matlåda. Då köttbullar å överkokta makaroner inte klassifieras som nå värre gourmet käk, så styrde ja upp en annan matlåda åt min ängel. Nämligen wokgrönsaker, kyckling å nudlar. Eftersom denna maträtt är nått som jag mer eller mindre hyser en mindre avsmak för och är därför ingen expert inom området, så tänkte ja ut en teoretisk smaksättning med diverse kryddor å såser och verkställde sedan "mitt recept" i praktiken. Jag provsmakade inte, men det doftade "wokigt" när det var färdigt iaf=) Så smôla kanske kommer hem med svår matförgiftning imôra!!  Nåja, det ska nog gå bra=)



Det har ju vart påsk sen ja skrev sist, å den har varit helt fantastisk! På långfredagen var det ju den traditionella utgången på Hotellet i Årjäng. Det va förfest hos Arenö å Anna denna afton, å den var trevlig som få! Alla dom närmsta vännerna var samlade å njöt av varandras sällskap. Eller ja, David hade lite transport problem under kvällen å kunde inte komma på förfesten utan kom senare till Hotellet å gjorde vår magiska "Circle of friendship" komplett=) Ja har tyvärr lagt märke till att det är inte lika roligt på dessa "homecoming" helger som det var förr. I alla fall inte om man ska gå ut å svänga sina lurviga. Man vet exakt vem som kommer å va fullast på hotellet, vem som kommer å mucka bråk och vem som kommer å "kärleksgnabba". Då sitter ja hellre med mina goda vänner å diskuterar myrors fortplantning över en kopp java. Antar det är åldern som börjar krydda en med lite bitter grinighet.... eller så föredrar man fridfullheten i goda vänners lag framför krogens gallej helt enkelt=)

Påskaftonen avnjöts i lugnan ro hemma i Brevika. Förutom den traditionella påskmiddagen å påskbrasan på kvällen skedde det inte nått utöver det vanliga, så ja tog tillfället i akt å spatserade runt lite å tog kort på min omgivning.



   



På påskdagen var det dax för å hoppa i bilen å dura iväg te dom norska alperna, närmare bestämt Hemsedal. Även detta enligt tradition. Sist gång vi var där så förstördes friden i själen pga en viss individs osmakliga aura. Men i år kunde inte friden ha varit större i själen när det kommer till vilka som bodde i stugan, nämligen syskonen Fredriksson med familjer. Till alla er underbara själar som ja delade stuga med vill ja tacka för den frid ni skänkte mej denna fantastiska vecka! Frid är ju A och O i fjällen=)

Istället för å beskriva veckan i ord, så låter ja bilderna tala sitt tydliga språk.



 



 



 

Denna plats är ett paradis på jorden, å ja rekommenderar alla som har möjlighet att åka dit!
Å den som känner för att avnjuta fler bilder ifrån detta magnifika äventyr kan glo på dem här.



Intervjun om min leukemi som ja har yrat om i ett par inlägg har nu lagts upp på Kanal 12:s hemsida. Ja har dock lagt märke till att länken till intervjun funkar föga med mobilt bredband. Det kanske går för sakta, fast egentligen borde det inte spela nån roll eftersom det inte är streaming video? Hur som haver, ja lägger en länk till intervjun här, så får ni se om ni klarar se den eller ej.

Nu kom madamen hem från kneget, så nu är det dax för lite quality time=)

Fridens fantastiska liljor!!

Ps. Säga va man vill om norrmän, men när det kommer till choklad så är det inte många som slår dom på fingrarna!! Ds.

Kommentarer
Postat av: Ett skrivande lantliv

Åh, vilka ljuvliga skidbilder! Mitt skidpradis ligger här: http://victoriaolsson.blogspot.com/2009/03/solbranda-kinder.html

- en film om mitt och sonens äventyr



Den där länken fungerade ju som sagt inte så bra, jag får se om jag har bättre lycka en annan dag... jag vill ju se :-)



Kram

2009-04-21 @ 08:16:59
URL: http://victoriaolsson.blogspot.com
Postat av: Tommy

Victoria; Spanade in ditt å sonens äventyr uppe i Åre. Jösses!! Den grabben va inte blyg!! Han bara hiva sej utför han=) Rätta takter=) Å vilket fantastiskt före det verkade va i backarna! Har aldrig vart i Åre, får nog bli en tur dit inom en snar framtid=)



Fridens liljor!

2009-04-21 @ 08:48:51
Postat av: Johan

Det känns när tv-intervjuer är äkta och när folk menar vad dom säger, detta var en sådan!



Ha en förtjusande vår!



Göthberg

2009-04-21 @ 08:57:16
Postat av: Tommy

Göthberg; Tack detsamma min vän=) Har du fortfarande kvar lyan i Karlstad? I så fall kan vi väl stråla samman över en kopp java å diskutera livets olika skeden nån gång här framöver?



Fridens liljor!

2009-04-21 @ 09:16:50
Postat av: Tomas Eriksson

Fy fan va gött det ser ut me norska fjäll. Har inte åkt på nåra år nu men abstinensen träffar mig som en istapp i nacken. Norsk choklad?!! Fyrklöver dödar allt motstånd med ett enda hugg!

2009-04-21 @ 09:51:53
Postat av: Tommy

Tomas Eriksson; Ja kan inte göra nått annat än helt å hållet hålla med dej min vän=)

2009-04-21 @ 11:22:33
Postat av: Åsa

Det var banne mig de godaste woknudlar jag någonsin ätit - du har riktig talang i köket! Jag kan verkligen vänja mig vid att ha en privatkock i kojan ;)



1000 Tack min älskling!

2009-04-21 @ 16:36:25
Postat av: Tommy

Åsa; Det glädjer mitt arma hjärta att dunte förgick i matförgiftning min kärlek;) Då ja officiellt är "mellan två projekt" numera så ställer ja gärna upp som din personliga kock=) Så länge du vet att ja kommer stå i ett rosablommigt förkläde å basfödan kommer att bestå av överkokt pasta;)



Love ya hun;)

2009-04-21 @ 17:24:27
Postat av: niklas

måste få klaga att de snyggaste å bästa kortet som någonsin tagits me din kamera är som bortblåst !!!

2009-04-21 @ 23:26:25
Postat av: Tommy

niklas; MEN GERRÄJJJJ!!!

2009-04-22 @ 00:00:17
Postat av: Neta

Fina kort du tar =)

2009-04-22 @ 08:26:39
URL: http://www.jakthulder.blogspot.com
Postat av: Gabbe

Hemsedal, himlen i norden.

2009-04-22 @ 08:28:39
Postat av: Gabbe

Hur var mjölken där uppe förresten?

2009-04-22 @ 08:30:09
Postat av: Tommy

Neta; En får tacke=)

2009-04-22 @ 12:46:04
Postat av: Tommy

Gabbe; Ja såg dina magnifika bilder från eder skidsemester i alperna! Mäktiga vyer min vän, mäktiga vyer! Ja hade inga problem med mjölken där uppe över huvudtaget, men andra i stugan stötte på lite sur mjölk nåra av dagarna=)



Fridens!

2009-04-22 @ 13:01:56
Postat av: Petter

Tja bror! Kommer hem snartis ?

2009-04-22 @ 17:21:40
URL: http://pennybridgepioneer.blogg.se/
Postat av: Tommy

Petter; Tjosan bror! Ja kommer hem en snabbis te fredan, skola vi styra upp en kopp java då månne=)

2009-04-22 @ 22:25:27
Postat av: Feson

Å fart ä A å O i gryta....

2009-04-23 @ 15:19:11
Postat av: Tommy

Feson; Farten är A och O i "Gryta", å spänsten är pricken över I:t...

2009-04-23 @ 19:51:05
Postat av: Erika

Köpte du nån Fireklöver till mig? kram

2009-04-23 @ 20:14:54
Postat av: Tommy

Erika; Jajjabullar, ett helt flak;)

Fridens kram!

2009-04-23 @ 22:22:43
Postat av: Bodin

Nej noru! Tommy & Wok i samma mening, no ronkar bävern i blindo!

2009-04-24 @ 08:13:36
Postat av: Tommy

Bodin; Lasta mej lutad! Ä rä så han han har stava fram'et!!

2009-04-24 @ 13:05:09
Postat av: maria på varke

hej måste bara säga att intervjun var kanon. Gläder mig att du har det bra, och att få ta del av ditt positiva "tänk" :-). Blömskebo.

2009-04-28 @ 09:06:22
Postat av: Johanna

Jaha då sitter man här och bölar, "lättgrinad" som man är. Ett fantastiskt fint reportage om en fantastiskt fin människa! Tack för det!



(Men asså, har du alltid vari så där petig med maten? Äter inte fesk, äter INGET utomlands, äter inte kycklignwok. Jag har inget minne av denna matvägran. ;-) Men ja giller dig ändå...)

2009-04-28 @ 21:31:00
Postat av: Tommy

Johanna; Ja Lina på Kanal 12 gjorde en fantastisk fin tolkning på "min historia", det ska hon ha heder å tack för=)

Jodå, ja har alltid vart så "feschlig" när det kommer te mat. Varför pröva på nått som man tror att man kommer å ogilla när man kan köra ett säkert å kort å köra på igenkännandets glädje;)

Fridens kram på dej=)

2009-04-28 @ 22:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0