Interesting Turn of Events!!!

Nu är det stora grejer på gång mina vänner!! Kom ska ja berätta!!

Som ja skrev här för nått inlägg sen, så var ju en av mina största önskningar att bli antagen på Webb & Multimedia Design på Karlstad Universitet. JAG KOM IN!!!!
Efter första antagningsbeskedet så låg ja på reservplats 7, å efter antagningsbesked nummer två så hade ja avancerat till reservplats 3. Många har tipsat mej om att det kan va en del som inte anländer till uppropet då första kursen startar, så  man kan gå dit denna dag å kanske bli erbjuden en plats i deras ställe.
Med detta memorerat så ringde ja till universitetet i början på den gångna veckan å frågade om var och när detta upprop skulle äga rum. Den underbara damen på andra sidan luren frågade efter mitt namn å rotade därefter i ett par papper å myntade dom glädjande orden: Du har kommit in!! Ja sa att hon gjorde mej så glad att ja inte visste vart ja skulle ta vägen. Då vart hon glad. Ja sa heder å tack, å så avslutade vi vårt fantastiska samtal. Det kändes som en stor sten hade lättat från min bröst....
Så imöra är det ja som tar skolväskan på ryggen å dansar iväg te Kronoparkens höjder för att göra min akademiska debut!! =)



Under 6 års tid nu så ja levt i ett ekonomiskt vakuum pga väldigt osmakliga krediter som den alkoholiserade versionen av Tommy utsatte mej för. Han såg prylar han ville ha och tog dom på avbetalning utan att tänka på konsekvenserna. Prylarna i sej skänkte honom glädje och ljus i den mörka tunneln han befann sej i..... men det hjälpte föga när räkningarna kom tebax å bet den nyktra Tommy i röven. Så i 6 år nu så har ja haft räkningar på mellan 8 och 9 bagare varje månad, då är inte hyran inräknad. Pga att ja har haft så många krediter så har ja blivit nekad till att med hjälp av ett banklån, lösa alla krediter med hutlösa räntor. Det är en sten som har varit tung att bära....
Jag lyckades spara ihop lite kosing så ja kunde betala av å avsluta ett par krediter till slut å vart därför kreditvärdig återigen.
Jag vet inte om man får nämna dessa underbara individer vid namn, men med hjälp av två fantastiska Nordea anställda på Årjängs kontoret och mor min, så har ja nu lyckats att ta mej ur Mammons järngrepp och beviljats ett lån för att lösa alla djävulusiska krediter!!
Ja vill med min största ödmjukhet tacka alla inblandade i denna lösning. Ni har gett friden i själen ett magiskt skimmer!


                                         


Jag vill avslutningsvis ta av mej hatten, och med stor glädje i hjärtat berätta för världen, att jag ska mot alla odds få vara med om universums största mirakel..... Jag skall bli far!!!!!
Jösses!! Det är ju så stort så man vet inte vart man ska ta vägen!? Vilken magi!! Jag har aldrig skrivit det förut..... det kändes... magiskt pirrigt i själen!!
Jag visste inte om ja var riktigt redo för detta stora "uppdrag" i livet, men har man snuvat Liemannen 2 gånger genom att vinna över alkoholismen OCH besegrat cancer, vars behandling egentligen borde ha gjort mej steril, så känns det på nått vis som att det här barnet verkligen är menat att knalla på denna glob. Och när den dagen väl kommer, så kommer jag göra allt som står i min makt för att vägleda honom/henne genom livets labyrint med frid i själen.
Vi ska sitta under min "korkek" å "lukta på blommorna"...å ja ska lära honom/henne allt ja kan!! =)

Vem skulle ha trott att detta mirakel skulle ske när ja å min änglalika nyponros bjöd allmänheten på vår första offentliga kyss den 10:e januari? =)

Tack Åsa för att ja får dela detta mirakel med dej, du får min själ att lysa!!!!! Du å ja älskling, du å ja!! =)

Jag skulle kunna skriva en roman om vad ja tänker och känner för madamen å det magiska liv som nu gror i henne, men det skulle va for her eyes only...not yours.

Som sagt, det har hänt ett par saker i mitt liv sedan jag körde av vägen och parkerade bilen mitt ute på ett jôle å fördes till sjukhuset i Arvika med 3.8 i promille. Från total kraschlandning till vad jag vill kalla total harmoni.

Hade jag vart troende så hade jag nog myntat: Herrens vägar äro outgrundliga... men nu är ja ju inte det så ja får köra på Forrest Gumps mammas filosofi: "Life is like box of chocolates, you never know what you're gonna get!"=)


Fridens fantastiska mirakel!!!!!



Kommentarer
Postat av: Mari Ström

ja har följt dej lite då o då i blogg o läst o gråtit.. Du e så stark som tagit dej ur allt o sååååå värd att få bli pappa o få uppleva nått så otroligt häftigt om man nu kan skriva så. Känner dej inte men ja blev väldigt gla över att läsa detta.. Stort lycka till o bra jobbat o styrka till dej..

2009-08-23 @ 20:24:43
Postat av: jansson

mkt trevlig läsning. o jag som lyckligtvis berikats med lite erfarenhet av småttingar, vet att ni har massvis med sköna upplevelser framför er. grattis!!

2009-08-23 @ 20:31:16
Postat av: Therese Walander

Men gud, GRATTIS!!:D

2009-08-23 @ 21:28:15
URL: http://thereseparantes.blogg.se/
Postat av: mandel

Grattis till miraklet, och lycka till vidare på färden :)

2009-08-23 @ 21:29:46
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Sara Fredriksson

Grattis :D :D :D

2009-08-23 @ 21:38:11
Postat av: Yvette Ohlsson

Stort grattis,både till skolan men framförallt till att ni ska bli föräldrar. Jag och Thomas önskar er all lycka, det är du värd!

2009-08-23 @ 21:42:33
Postat av: Anonym

Älskade vän, vilket underbart inlägg att läsa. När jag besökte dig för drygt ett år sen på sjukhuset, så sa du att cancern bara var ett väggupp på väg mot lyckans land, och det stämmer ju! Jag blir glad i hela kroppen för din skull, för er skull! Många kramar

2009-08-23 @ 21:53:29
Postat av: Jessika Olsson

mitt inlägg ovanför :)

2009-08-23 @ 21:54:43
Postat av: Sofia

GRATTIS käre Kusin!!

Vad otroligt stort, underbart och fantastiskt!! :o)

Måste säga som nybliven mamma till lille Molly att detta är det bästa som hänt mig! Man fattar inte att denna lilla två månaders tjej kan beröra en så på djupet.. När man vaknar på morgonen ligger det ett klotrunt huvud och flåsar med en söt (ljuvlig) morgonandedräkt emot en som avfyrar värsta leendet och kanske småprata lite oförståligt!

Sen är det lite gråt, mycket bärande, avbruten sömn och mycket blöjor men även det är ju en del av det lilla undret!

Verkligen sköj för er!

Kram!

2009-08-23 @ 22:05:51
Postat av: Far bror Arnie o kladdefastra

Så roligt!! Underbart o fantastiskt ja va ska man säga!!! Riktigt lycka till önskar vi er två o de lilla undret som ska komma. Detta unnar vi dej verkligen Tommy!! Och Åsa me förståss, som verkar vara en riktigt go tjej. Jättekul me skolan också de va ju nåt du verkligen ville. Kram på er båda från oss på Högen!!!

2009-08-23 @ 23:11:05
Postat av: Tommy

Ja tar av mej hatten, bugar å bockar för alla gratulationer och tackar ödmjukast alla underbara medmänniskor, släkt som vän, för era varma ord... dom värmer ända in i själen!

2009-08-23 @ 23:36:13
Postat av: Andersson på 3030

Det är bara att gratulera! Satans så skoj! Detta är du värd! =)

2009-08-24 @ 09:05:32
Postat av: Erika

Ett så stort grattis som jag vill ge er och dig till alla dessa goda nyheter finns inte. Men, i alla fall: GRATTIS!! Jag sitter själv med magen i vädret och livet där inne är i full gång, magen går i vågor ibland. Det är ett stort äventyr vi har framför oss och jag VET att du kommer bli den bästa far nån kan ha turen att komma till. Dessutom verkar du och madamen ha det helt underbart så jag är helt säker på att ni kommer att lyckas hur bra som helst!



Grattis, grattis, grattis och lycka till med allt!

Stor varm kram Erika Räkan Albertsson

2009-08-24 @ 10:33:29
Postat av: Anonym

Grattis!

jag känner inte dej som person o du känner inte mej

men jag vet vem du är o vad du gått igenom..

Och detta är du värkligen värd!

2009-08-24 @ 11:30:56
Postat av: Johanna

Grattis!

Har följt din blogg ett tag nu och njuter av varenda ord! Du ser verkligen på livet på ett underbart ljust sätt, försöker att anamma din livssyn själv! Grattis igen!

2009-08-24 @ 12:34:39
Postat av: Renée

grattis till alltihop!

Fan va skönt att livet kan ta sådana vändningar :)

2009-08-24 @ 15:36:53
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Moster

Moster gråter, var roligt att ni skall bli föräldrar!! Även att det ordnar upp sig för dig med både utbildning och ekonomin. Grattis till Er båda önskar vi på Bergstigen!

2009-08-24 @ 16:10:30
Postat av: Peter & Atti

Grattis Tommy, vilka underbara nyheter du kommer med. Igen. Vi kan inte mer än lyfta på hatten som en viss herre säger. Så vi säger grattis och kramar till er båda (tre).

2009-08-24 @ 19:28:43
Postat av: Helena i Mon

Tommy! Grattis och gud vad fantastiskt! Bra kämpat med alla eländesstenar du fått släpa på, och superstort lycka till med både mirakel och studier.

Livet är ganska fantastiskt, elände, sorger och bedrövelser, men så kommer det saker längst vägen som bara gör livet så himla värt att leva!

Ha det gott!

2009-08-24 @ 21:07:58
Postat av: Johanna

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Ja, du fattar...jag är VÄLDIGT glad för din skull, er skull. Livet ler mot dig Tommy, the sunny side of the street it is!



PUSS!



(Och tack för ditt fina grattis. Man blir alltid lite varmare av dina ord.)

2009-08-24 @ 21:41:07
Postat av: white trash :)

GRATTIS

2009-08-26 @ 18:31:08
Postat av: Cecilia Axelsson

Ett stort grattis till er båda. Känslan att bli förälder är helt obeskrivlig. När sedan barnen blir några år undrar man vad man gett sig in på, men det är väl det som är charmen med det hela ;)

Lycka till!

2009-08-27 @ 20:10:58
Postat av: M.

Massa tusen grattis!!!!!!

2009-08-29 @ 15:09:45
Postat av: Angelica Lanfer

Grattis Åsa och Tommy all lycka från mig till er, kramar till Åsa också från en gammal avd.17 arbetskompis

2009-08-29 @ 18:36:40
Postat av: Sofia

Stort Grattis!

2009-08-30 @ 14:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0