Märkliga Ting!!!

Ja  å tösa va ute å knalla i skogen förut idag, ty skogspromenader är medicin för både kropp å själ. Medans madamen försökte kontrollera sin charmiga fascination över att skogen nu är översvämmad av diverse bär å svamp, så gick ja å tänkte på lite annat. Bland annat på hur man kan hitta vägar i livet man inte trodde fanns, om man bara vidgar sina vyer en smula å släpper lite på sin envisa trångsynthet.
Jag har nog alltid välkomnat förändringar med ett ont öga. Nu har ja lärt mej att om man bara vågar släppa taget å tänka i andra banor än sina egna inlärda vanor, så kommer ens upplevelser att öka lavinartat!

För bara nån månad sen så beundrade ja alla som orkade fortsätta studera efter 12 års skolgång. För egen del så fanns det inte i min värld att sätta mej i skolbänken igen. Nu är det nått ja vill göra mest av allt!
Av nån märklig anledning så väcktes min törst på kunskap, så ja sökte ett program på universitetet här i stan i hopp om att bli beläst. Märkligt att det skulle ta 11 år efter studenten innan ja hittade en utbildning som var värd att lägga 3 år av mitt liv på, nämligen Webb & Multimedia Design. Detta ser ja fram emot med en enorm entusiasm=) Ja får hoppas ödet vill mej en smula väl, i första antagningsbeskedet så hamnade ja på reservplats 7 nämligen.... va det nu innebär?

En annan grej. Ja har alltid vart lite trångsynt när det kommer till mat. Eller ja, "flummig" mat iaf. Ja har alltid kört på igenkännandets glädje när det kommer till mat. Är man hungrig å beställer nått man käkat förut så vet man ju att man gillar det å att man blir mätt. Så när "främmande" mat har erbjudits så har ja lagt vrångsidan till å matvägrat. Men med hjälp av min underbara tös, så har nu GI dieten varit min dagliga föda. Det var jobbigt å schlete i början. Men sä här 6 veckor efter starten på denna underbara förändring i mina kostvanor så är ja nu 10 kilo späck lättare! 10 kilo mindre tryck på knä å leder! Fantastiskt! Märkligt va lite grönfor å uteblivande kolhydrater kan göra=) Sen har man ju knallat 7.5 kilometer dagligen oxå, så det har väl hjälpt till en smula... men ändå=)

Sen finns det ett par saker till som blåser i min förändringens vind, men det väljer ja att inte dela med mej av här till allmänheten. Något ska man ju få ha för sej själv här i världen=)

Sen vill ja ta tillfället i akt å tacka min underbara tôs för en alldeles förtjusande semester. Du har verkligen fått min sommar att lysa! Min bästa sommar på väldigt många år... så tack min rogivande ängel=)
Av ingen annan anledning förutom att det känns rätt, så lägger ja upp en bild på vår kärleksvisit i Oslo härom dagen.




Ja önskar härmed eder alla en fortsatt förtjusande sommar.
Tips: Släpp lite på envisheten, stoltheten å trångsyntheten och ja lovar att Du kommer bli berikad med upplevelser du inte trodde fanns!!


Fridens förtjusande förändringar!

Kommentarer
Postat av: mandel

Vilket härligt inlägg! Grattis till alltihop :)

2009-07-13 @ 12:03:51
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: bodin

det glädjer mig!

hoppas att du har tid att träffas nån dag ogg!!!

2009-07-13 @ 13:08:25
Postat av: Anonym

Åh, jag ryser av välbehag när jag läser din text.

Det känns på något vis som att din vilja och Hennes välvilja kommer att leda dig så rätt.

All lycka till dig. Låt världen visa sina vackraste färger för er och göra er mycket lyckliga.

2009-07-13 @ 22:13:46
Postat av: Feson

Fantastiskt! Gött å se att dä går å göre en redan vacker genetisk kröpp ännu vackrare.. Ha en fortsatt trevlig sommar! Ni ä välkomne å hälse på!

2009-07-13 @ 23:13:27
Postat av: Tommy

Mandel; Tack å bock=)

2009-07-13 @ 23:28:14
Postat av: Tommy

Bodin; Under tiden vi va hemma i Brevika hade ja fullt upp med å visa na runt bland mina smultron ställen, sen skulle vi hinna med å hälsa på hennes föräldrar å syskon innan hennes semester va slut. Nu är hon tebax på Söders höjder, så en en visit kan bli lite svårt i detta nu. Vi får ta en regncheck min vän.

2009-07-13 @ 23:32:52
Postat av: Tommy

Anonym; Tack för dina varma å vackra ord!

2009-07-13 @ 23:33:54
Postat av: Tommy

Feson; Måste ju få bort bilringarna så rava på ryggen framhävs inför beach 2010=)

2009-07-13 @ 23:35:20
Postat av: Arenö

Reservplats 7 ska väl gå? Å går det inte så dra till uppropet och hoppas på turen, säkerligen ett par som inte brytt sig om att tacka nej och helt enkelt inte dyker upp, då måste de före dig som ska ha platserna tacka ja, men då måste de ju vara tillgängliga... Stor chans att du hamnar i skolbänken igen alltså :) MEN! Visa inte vissa utvalda kroppsdelar under skolbänken denna gång... :) Lycka till! Och grattis till fjädervikten :)

2009-07-14 @ 09:44:40
Postat av: Tommy

Arenö; Ja det låter som om det kan gå vägen=) Men ja visade väl inga kroppsdelar under bänken? Var inte det Henken? Ja är förvirrad....

2009-07-14 @ 15:32:12
Postat av: Arenö

Fråga Gabbe vilka delar han fick se på matten ;)

2009-07-14 @ 21:12:33
Postat av: Tommy

Arenö; Hahahaha.... ja jävlar=) Denna händelse har ja nog förträngt... har inte ett minne utav detta=) Låter roligt dock så det är nog fullt möjligt=)

2009-07-15 @ 00:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0