Svart Hål!!

I morse efter att ja vaknat till liv så dansade ja ut i Tellus fria natur för min dagliga powerwalk innan frukost. Solen sken, fåglarna kvittrade å alla verkade glada runtomkring mej. Av min vana trogen slet ja med min kära iPod som bjöd på ljuvlig musik från artister å band runt denna glob. Promenaden flöt på ganska bra å allt var frid å fröjd. Efter att ja avverkat halva sträckan så kände ja en irritation bubbla inom mej. Smått förvånad så började ja "soulsearcha" mitt inre för att försöka fastslå vad som låg bakom denna irritation.
Ganska snart så insåg ja vad roten till denna negativa energi var. Det var låten ja lyssnade på!! "Fade To Black" med Metallica!! Eller det var snarare trummisen i bandet, Lars Ulrich, som störde mina positiva vibrationer.
Käre värld!!! Amöbor utvecklas ju mer på 20 år än va denne karl har gjort!!!!  Han lärde sej två fill-ins på 80-talet som han har kört sen dess. Till exempel det där "fillet" när han inte slår på crashen på 1:an utan väntar tills 3:an kommer å slår på crashen samtidigt ihop med virveltrumman! Å sen kör han med samma tråkiga å simpla fill-in som kommer på dom mest opassliga ställen å pågår halva verser! Min teori är att han börjar ett fill-in men har ingen aning om hur han ska ta sej ur det, så helt plötsligt så bara dänger han in en crash på 3:an för å få ett slut på det hela.
Och hur i allsin dar kan ett världsband som Metallica ha en sån fruktansvärt otight trummis? Hans dubbelpedal låter ju lika oregelbundet som en popcornmaskin!!! Sen att karln är arrogant, dryg och beter sej som en pubertal tonåring gör ju inte saken bättre.
Deras tidiga alster fram till "Black Album" brukade förse mej med en massa jävlar anamma å positiv energi. Nu har Lars Ulrich (eller min hjärna) förstört dessa fantastiska låtar för mej. Nu uppstår ju bara irritation när ja hör dessa forna gudomliga alster..... Lars Ulrich har skapat ett svart hål i själen på mej!!!!! Bastard!!!

Några hundra meter längre fram på min promenad blev ja nästan lite mörkrädd å besviken på mej själv. Jag insåg att ja just hade blivit rekorderligt störd i min vardagsharmoni utav en person som jag aldrig ens har träffat!? Hur i hela fridens rike kunde det gå till!? Detta funderar ja på fortfarande i skrivande stund......  Min hjärna måste spela mej ett spratt helt enkelt?

Nej nu järnspikars!! Detta måste redas ut! Tänk om denna irritation skulle sprida sej till andra band å annan musik!? Till slut kanske ja inte kan lyssna på nån musik alls!!! HEMSKA TANKE!!!
Ja får gå å sätta mej i ett hörn å ha ett möte med mej själv! Frågor kräver svar!! Detta måste få en upplösning!!!
Fridens i själen står ju för böveln på spel här!



Fridens svarta hål!!!

Kommentarer
Postat av: jansson

Käre vän, broder, medmänniska! Låt dej inte oroas utaf denna inre vrede du känner, likt en brännhet popcornkärna i hjärtat, hindra dej att se nästkommande dags ljus stiga bak horisonten ty jag ock har reflekterat över dennes

snålhet i slagverksdistrubition. Detta faktums medicin tycks ligga i vetskapen och acceptansen att

denne individ är Danskskalle.

2009-07-19 @ 13:00:13
Postat av: bodin

hoppas ditt raseri har släppt en aning och att du åter kan andas glädje igen och bjuda på breda leenden så som bara du kan.... allt detta till tonerna och rytmen från en annan, lite mer avancerad, batterist!

2009-07-19 @ 14:45:08
Postat av: Tommy

Jansson & Bodin; Tack mina kära vänner för edra själahelande ord, nu ser ja ljuset i musiken igen å livet leker! =)

2009-07-19 @ 19:47:37
Postat av: Petter

Barnen i Afrika har inte så mycket mat!

2009-07-21 @ 13:00:10
Postat av: Tommy

Petter; Är det för att dom vuxna äter upp barnens mat?

2009-07-21 @ 20:14:49
Postat av: Petter

Dom har ingen flis att handla för!

2009-07-22 @ 17:54:29
Postat av: Johanna

Hahahahaha...som alltid lockar bloggen fram en massa fniss. Jag får sitta och läsa högt för Pontus för han undrar vad jag garavar åt. :-)

Det är en väldigt god egenskap det, mannen, att kunna skriva om In Flames, cytostatika, kärlek, "bergsbestigning", Thailand, dritjârnsrenovering m.m. och alltid ha med en skopa humor. Jag giller't!



Det låter som att sommaren har varit alldeles sagolik hittills! Kroppen krymper tack vara Åsas GI-kunskaper ;-) och själen växer av allt "grônn". Go känsla!?

Dô, nu ska jag hålla mina klubb-tummar för att du kommer in på utbildningen. Det vore ju superkul!



KRAMAR I DRIVER!



Johanna

2009-07-27 @ 00:03:44
Postat av: Tommy

Tack Johanna för dom fina orden, dom värmde ända i själen=)



Kramens kram!

2009-07-27 @ 08:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0