Java, VB, Lisp, C#, C++, C, Pascal, Fortran, Basic.........

Första veckan i skolbänken seglade förbi snabbt som en glad Göteborgare i en optimistjolle under styv kuling. Inga riktiga lektioner eller föreläsningar ägde rum, utan hela veckan ägnades till å info-bomba oss glada studenter med diverse detlajer om det som komma skall.

Denna vecka har oxå varit informativ, men på ett helt annat sätt... ett mycket mer intressantare sätt. Idag till exempel, var det introduktion i programmeringens magiska värld. En värld jag finner ytterst intressant å ett sjuhelsikes bra sätt att bjussa hjärnan på lite hjärngympa.
Denna kurs ser ja fram emot med glädje. Men ja har dock lagt märke till att kanske 30% procent av klassen inte känner likadant.
Jag tror att en del har sökt Webb & Multimedia för att dom tycker det är fantastiskt roligt att flumma på internet, göra hemsidor med hjälp av grafiska program, göra egna produktioner som innehåller ljud å rörlig bild... men utan å lära sej VARFÖR man kan göra detta. Att lära sej IT-Design utan att kunna programmera är ju som å försöka slå Usain Bolt på 100 meter innan man ens har lärt sej krypa.
Noga i Karlskoga, det är deras problem=)

Förövrigt finner jag studielivet ytterst tillfredställande. Kunskap och förståelse är nått ja gillar stenhårt. Har just plöjt igenom 40 sidor engelsk facklitteratur angående "Security Information Systems". Jag trodde att ja skulle läsa igenom kurslitteraturen med lite ångest å en smula tristess. Men faktum är att ja finner denna 600 sidiga bok ytterst intressant. Det är faktiskt så "illa" att ja ser fram emot att få läsa i den=) Men det är ja glad för, det kunde ju ha varit tvärtom. Tänk om ja hade läst internationell ekonomi istället och skulle skriva en 60 sidors rapport beträffande Lichtensteins bruttonationalprodukt!? Då hade det nog varit en anna klang i bjällran.



Tänkte ja skulle smyga in en liten uppdatering på "The Medical Marvel" fronten.  Jag ska försöka undvika "nybliven-förälder-å-kan-lika-gärna-byta-namn-på-mina-sociala-forum-till-mitt-barns-för-det-är-det-enda-jag-kan-skriva-om" syndromet så mycket jag kan, men för å stilla nyfikna hungrar så kommer det ett par rader här.

Min nyponros var på ultraljud förra veckan för att se så att allt stog rätt till med kärleksbarnet. Det gjorde det! Det hade hänt en del sedan förra ultraljudet vill ja lova! Nu var det ju för tjyvens en liten minimänniska där inne istället för en liten böngrodd! Helt underbart fantastiskt! Det känns fortfarande för stort för att greppa å förstå... men järnspikars va mäkigt!! =)
Ja tänkte nu bjuda er på den första glimten på vår son/dotter när han/hon suger på tummen. Take a good look, för ja kommer nog inte lägga upp så många fler bilder på honom/henne på något elektroniskt forum innan jag kan få hans/hennes samtycke.... å det kan ju ta ett tag=)



H*n verkar fridfull... det bådar gott inför våra framtida livsåskådningar tillsammans under korkeken=)


Nu blir det bingen å databas läsning!


Fridens kärleksbarn å kunskap!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

duktig DUKTIG... är du!! ;)

2009-09-02 @ 02:17:16
Postat av: Erika

visst är det häftigt med ultraljud?! våra bilder blev dock inte lika bra, men det var häftigt att se att nåt rörde sig där inne. stort på nåt vis...



kram!

2009-09-02 @ 08:42:14
Postat av: Lars Andersson

Nu har ryktet spridit sej ända bort till Herrhagen om att du skall bli far så är väl bara att gratulera och önska lycka på färden.

2009-09-02 @ 08:50:56
Postat av: Tommy

Anonym; Ja dä ä ja;)

2009-09-02 @ 09:23:58
Postat av: Tommy

Erika; Ja det är häftigt som få=) Lite overkligt nästan, men ack så fränt! =)



Kramen!

2009-09-02 @ 09:25:19
Postat av: Tommy

Lars; Heder å tack min vän=)

2009-09-02 @ 09:26:16
Postat av: Anonym

tur för dig att du inte ska läsa till mjölkbilschaufför

2009-09-02 @ 23:41:50
Postat av: Tommy

Anonym; There can be only ONE mjölkbilschaufför!

2009-09-03 @ 01:10:25
Postat av: bodin

...men gud va lik dig h*n är då Tommy!

Mitt tips:

Press play on tape.

2009-09-03 @ 08:48:10
Postat av: Tommy

Bodin; Ja dom säger att h*n har mina ögon.

2009-09-03 @ 09:30:42
Postat av: Jensa

Det måste ju bli en mini-Tommy.

Det syns ju lång väg att det är en mustig Montecristo som unge herrn puffar på där inne i magen.

Och cigarrer är ju som vi alla vet till stor del ett manligt fenomen!

2009-09-06 @ 14:23:10
Postat av: Tommy

Jensa; Så sant, så sant... undra bara vem i hela fridens rike det är som har smugglat in denna manliga tingest? =)

2009-09-06 @ 22:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0