Freedom!!

Vaknade idag med en tom dagsagenda. Tog min môrasnus å gnuggade gruset ur ögona, la armarna bakom huvudet å avnjöt en lugn stund i min binge. Funderade på små å stora ting i livet å kom fram till att ja skulle ta å hälsa på mina goda arbetskamrater dagen till ära. Så ja hoppade i duschen, tog bilnycklarna å drog i väg. Ja tog på mej ett par klädesplagg först dock. Hur skulle det ha sett ut annars? Å va skulle mormor ha sagt om hon sett mej yra omkring utan kläder!? Hemska tanke!
Hur som haver, det va härligt att träffa dom gamla gossarna igen. Man har allt saknat dom gamla arbetarklass hjältarna en smula.

Efter tre timmar i kôlgruva hos grabbarna styrde ja kosan tebax te Kallsta, svängde inom IKEA å köpte en stekpanna, å fortsatte till min gode vän Dävla. Vi umgicks sådär avspänt å snackade om världsliga ting som bästa vänner bara kan göra=) Vi åt två stycken negerbollar var oxå=) Oj, förlåt.... chokladbollar....
 
Efter ett par timmar sa vi ajöken, å så bar det iväg några hundra meter söderut för å styra upp ett möte med min fantastiska vän Marcus. Vi hade bestämt oss för å avnjuta en förtjusande kebabtallrik i afton, vilket vi gjorde. Sen drog vi hem till samme Marcus ja nyss nämnde å avnjöt en kopp kaffe å glodde på säsongspremiären utav Idol. En av dom trevligaste kvällar ja vart med om på länge. Men då, som blixt ifrån klar himmel, gjorde sej magen påmind om att den bara levt på isvatten i en fem dagar, vilket resulterade i årets rekorderligaste bukras!! Å det vägrar å ge sej! Men ja har bara mej själv att skylla. Är man smart nog å proppa i sej endast skräpmat en hel dag på en fastande mage så får man stå sitt kast, ja är inte bitter för det=)

Idol förresten, ja kan ju påminna alla som läser dessa rader att dom inte ska glömma bort å ratta in tv4 å glo på detta program. Iaf nu när dom sänder audition programmen å titta på när dom är i Karlstad. Då kan ni kanske få se när undertecknad blir sågad av den nya juryn vid fotknölarna=) Jag hinner knappt börja sjunga innan dom avbryter mej med orden: Dålig låt, värdelös sång å hackigt gitarrspel....men du ser ut som en artist=) Vilket ja helt å hållet håller med om ifall det låter som ja gör på Idols hemsida=) Men det bjuder ja på=) Mitt klövhôvve valde ju totalt fel låt å sjunga på en audition, även fast det är en fantastiskt bra låt. Sen kan ni kanske få se mej sjunga värmlandsvisan framför alla sökande oxå, om dom bestämmer sej för att ha med det klippet då vill säga. Den som lever får se=)



Må väl å fridens liljor!!

Ps. Kameran lägger på 15 kilo;) Ds.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

En fullgod anledning att se Idol har just presenterats!



Skulle gärna följt det eminenta programmet "Ensam mamma söker" också, men det går ju inte nu längre när det inte är någon från Årjäng med, undrar om John Karlénsson instämmer?



"- Er det noen som har prøvd og drite ut av hvinduet?"

2008-09-04 @ 07:17:28
Postat av: Tomas Eriksson

Bukras! hahaha! ärre självaste Mr. Diarré dä eller?

aldrig hört ordet förut.

2008-09-04 @ 11:07:50
Postat av: Tessan

Ready for some apple pie á la Tessan?!!!

2008-09-04 @ 13:49:40
Postat av: Tommy

Gabbe; Ah.. en Hemsedal klassiker=)

2008-09-04 @ 15:32:05
Postat av: Tommy

Tomas Eriksson; Jepp, bukras är likamed rännedreta=)

2008-09-04 @ 15:33:18
Postat av: Tommy

Tessan; Hell yeah!! Just bring it on=)

2008-09-04 @ 15:34:01
Postat av: petra

hmmmm

jag ska kolla in idol jag fäljer det sisådär det var bättre förr.

Synd att du inte fick ta stegen vidare til storstaden men men din tid kommer för dessa äventyr de med.

Jag har nu fem ggr kvar av min FEC som är benämningen på min behandling.

Igår sov jag hela dagen hela natten och natten därinnan också, fy jag trodde inte att jag skulle få slå upp mina gröna bruna och blå (allt iett så säga) igen. Jag kände allt som i en dimridå med tjock mössa ovanpå.

Men idag har jag varit helt vaken!!!!!

och jag har tom kunnat äta lite men inte som du ....

sköt om dig

höres igen

Petra

2008-09-04 @ 21:04:58
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: sofia

Din Idol medverkan tyckte jag var bra!! Lika bra som när vi var små!... Fast jag var väl ingen hundra poängare alltid, glömde texten o ropade på pappa rakt ut!... hmmm... Kul va det i alla fall o KUL ska det bli om du är med till veckan! :o)

2008-09-04 @ 21:42:38
Postat av: Feson

Hä på rä!

Setter på jobbe å lyssner på en hitlåt... vid namn "Ma`ten, lysande! Kan snart refrängen.. Ha de!

2008-09-08 @ 16:05:43
Postat av: Tommy

Feson; Jadu, det är en slagdänga av sällan skådat slag=)

2008-09-08 @ 20:29:00
Postat av: Gabbe

Bodin har nämnt denna hitlåt i förbifarten, man köper den via iTunes eller? Vilket bolag ligger den på???

2008-09-09 @ 12:59:04
Postat av: Bodin

Ja, så här ligger det till Gabbe...

Låten går att köpa på några trevliga butiker här i Årjäng, typ Statoil och Götes Grill m fl. Jag har inte sålt in den på bolaget än men om du nödvändigtvis måste köpa den där så får det väl bli på systembolaget i Årjäng då....

Ska kolla om vi kan köra nån form utav Mâtens-deal, kanske en kvarting brännvin Special och vår singel för 120:-..... eller varför inte kir?

Ring mig så fixar vi en till dig! 073-8143486

Hej på Mâten!

2008-09-09 @ 14:06:45
Postat av: Gabbe

Bolag kan onekligen ha flera betydelser :)



Försöker "bli vé" den på någon de ställena du nämnde, för "Henrys Musik" finns inte kvar väl?

2008-09-09 @ 17:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0