Då Var Det Officiellt!!

Då står man efter 5½ år av trogen tjänst återigen till arbetsmarknadens förfogade.  Å vilken het arbetsmarknad sen! Jobberbjudanden bara strömmar in! Man får ju nästan beslutsångest! Eller icke. Hade hoppats på å få slita i mitt anletes svett i lag med mina kära kusiner i norge, men konjukturen har ju drabbat produktionsbranschen likaväl som byggbranschen, så det kan man nog se sej i stjärnorna efter i detta nu.
Ja va på Arbetsförmedlingen i Arvika idag å påanmälde min arbetslöshet i hopp om att dom härligt medmänskliga, förstående å hjälpsamma byråkraterna styr upp mina papper å allt som hör därtill innan vinter OS drar igång nästa vinter.
Norska Adecco var där å intervjuade folk, så ja tog ett snack med Odd-Arne, som han så vackert hette=) Han kanske hade ett jobb som "Data Fixar-Frasse" åt mej. Det är bara å vänta å se om karln hör av sej.

Hade en liten dispyt med en individ förut, över ett par bilder med tillbehörande text som jag hade lagt upp på min FaceBook. I stora drag så ogillades texten som jag hade skrivit under tillbehörande bild, vilket i sin tur gjorde individen på bilden upprörd. Men ja säger så här, don't do the crime if you can't do the time! Eller i det här fallet, drick inte så mycket så att du gör nått som du inte kan stå för nykter! Kort å gott!

Sonic Syndicate är nu utan leadsinger. Sångaren har lämnat bandet av personliga skäl. Bandet har nu gått ut på nätet och sökt folk som känner sej manade å axla rollen som deras nya vrålare. Man kan skicka bild å videoklipp till dom å visa va man går för. Lellebror nappade på detta fenomenala tillfälle å frågade mej om ja kunde ställa upp å filma honom när han skrålade framför kameran. Snäll bror som jag är så ställde ja upp. Det vart en del omtagningar å på tok för många bloopers för att ja skulle kunna låta detta gå obemärkt förbi. Så ja klippte ihop ett litet blooperklipp av omtagningarna som kan avnjutas här.
Men ha förtröstan mina vänner, han satte låten till slut å resultatet kan avnjutas här.

Ja är lite besviken att ja inte har blivit lurad nått idag. Det enda lureri ja sett idag stog i dagens VF eller om det va NWT. Det stog att nåra högt upsatta nissar inom EU ska ha Värmland som experimentområde. Experimentet skulle gå ut på att totalförbjuda jakt i länet för å se om den naturliga balansen mellan rov å bytesdjur kunde återställa sej på egen hand, Detta skulle pågå i hela tio år. Hade detta varit sant så hade det ju skett massjälvmord bland länets fanatiska jägare för länge sen. Nice try!

Jag blev kontaktad av den lokala tv kanalen, Kanal12, igår. En dam vid namn Petra hade tipsat dom om att göra en intervju med mej. Hon hade följt mej på min blogg under min sjukdom, då hon satt i någorlunda samma sits som mej. Jag vet inte, men jag antar att hon kände nån sorts trygghet i att ja skrev om tankar å känslor som hon själv gick igenom, å kanske fann lite glädje i att hon inte var ensam i detta sjukdomsträsk. Kan ja sprida en sån glädje till andra drabbade medmänniskor ställer ja gärna upp på en intervju

Annars så är livet förtjusande! När våren kommer å solen börjar värma som den gjorde idag så är man verkligen tacksam över att man får låna ett par år av moder jord å yra omkring på hennes yta=)
Nån flummig hormonsrubbning har dock gjort så att det inte växer nått skägg på min överläpp! Ett litet irritationsmoment i vardagen. Jag antar att det har nått med leukemin å behandlingen å göra. Men ja har ju så mycket hår på övriga kroppen så det går jämt ut=)

Nu, film. Sen, bingen.

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Hej vännen!

Nu är vi i samma sits då, heltids lediga, som en vän kallar det. Hoppas det löser sig snart.



Och tack för senast, du är så fantastiskt duktig. Och det var en mycket trevlig kväll och tillställning. Jag tror att David var nöjd.

2009-04-02 @ 10:52:23
URL: http://egoistas.blogspot.com
Postat av: Tommy

Jessika; Ja tack detsamma min vän=)

Ja det var en trevlig sammanstrålning av folk, lite schlete att man va tvungen å duscha i lut när man kom hem för å få bort röklukten från kroppen bara. Men är det priset för å få umgås med goda vänner så tar ja det gärna=)

2009-04-03 @ 12:28:34
Postat av: petra

hej! det är "damen " som följt dig i din blogg under din sjukdoms tid och min egen sjukdomstid. Bra att 12:an hört av sig för du kommer att ge många andra glädje och kunskap i livet som går både upp och ner.

"damen" hihiii

jojo jag bugar och tackar!

// Petra





2009-04-06 @ 22:03:43
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Tommy

Petra; Ja du är väl en dam? Ja har fått det intrycket iaf=) Lina från Kanal 12 kom te min lägenhet i fredags för en intervju, så te onsdan så börjar inslaget rulla på dom lokala dumburkarna i kommun=)

Fridens liljor!

2009-04-07 @ 01:31:45
URL: http://http:
Postat av: Teres

Arbetslös... Nog är det en mindre najs situation! Fast jag har klarat mej bra! Blev arbetslös siste november & har jobbat mer än heltid utom i mars då jag tagit det lite lugnare. Nu är jag arbetslös på heltid & trodde aldrig jag skulle njuta så. Men det har väl att göra med att man ändå vet med sig att man inte är lika arbetsduglig som vanligt. Å jag hade faktiskt en JÄKLA tur när jag var till arbetsförmedlingen & skrev in mej! Hade nog aldrig trott att en sån person skulle vara så "normal"!

2009-04-07 @ 09:11:30
Postat av: Erika

Glad Påsk på dig Tommy! Ska åka hem till dom värmländska skogarna som du skriver så fint om. Det ska bli skönt. Ha det gôtt! Kram

2009-04-07 @ 11:14:59
Postat av: Johanna

Jag sitter här hemma och garvar högt för mig själv över blooper-filmen. Underbart! Hälsa Kim och tacka för att han gladeligen låter sin storebror visa upp hans fel och brister. Sedan...ni är ju så kusligt lika, manér, röst, everything...helt sjuuuuukt lika. Ja, det har ni ju säkert hört så öra' rôttner snart, men jag kan inte låta bli.

Nu, låten i sin helhet...

2009-04-07 @ 21:40:53
Postat av: Johanna

Japp, där satt den. Härligt! Tack för båda filmerna! En trevlig avslutning på en dag då jag (som min facebook-status säger) pratat med ett kreativt gubbarsel som hann få ur sig både Hitler, bög och en massa jävlar innan det brann i mitt huvve å jag la på. Fy bubblan, så som sagt, tack för det!



En massa pussar å kramar...

...och sa jag det, att ni är lika. ;-)

2009-04-07 @ 21:47:40
Postat av: Tommy

Teres; Blev du arbetslös i november men fortsatte jobba heltid? Hur i allsin dar går den ekvationen ihop? =)

Ja dom "byråkraterna" som har hjälpt mej på olika distanser har oxå vart bra. Allt har gått som smort än så länge=)

2009-04-08 @ 01:21:35
Postat av: Tommy

Erika; Glá Påsk på dej med Räkan=) Å måtte de djupa skogarna bringa dej frid=) Å en del ägg;)

Kramen!

2009-04-08 @ 01:22:47
Postat av: Tommy

Johanna; Jo, ja har hört det ryktet förut ja=)

Hahahahaha... WHAT=) Fick han med allt det där i mening? Vilken tvivelaktig figur=) Varför sa han så? Var han upprörd? Eller var det kanske hans sätt att föra en konverstion på? Du sa väl till honom att du önskade honom kronisk analklåda med tillbehörande hemorrojder;)



Stora kramen!

2009-04-08 @ 01:31:18
Postat av: Teres

Ja den ekvationen har gått ihop p.g.a att folk vill ha semester & att folk är sjuka. Faktum är att jag kunnat fortsätt så ännu. Men med magen som den är nu är man inte gjord för att stå/gå/lyfta & bära mellan 8-18... Så nu har en lycklig Laila fått ta över det jobbandet ist. Å visst har det varit bra att få jobba. STÖRST FELET är att det i huvudsak varit för att just den personen jag tycker bäst om på hela bygget är sjuk! :( Vi umgås även privat.

2009-04-11 @ 19:11:39
Postat av: Ett skrivande lantliv

Hej käre kollega (fd)!



Jag har precis hittat till din blogg, kul! Jag ska kika runt tänkte jag. Men jag skulle hemskt gärna vilja se programmet på kanal 12, har du nån länk till en stackare som inte kan få in denna tevekanal :-)



Kram

Victoria (grupp 6)

2009-04-18 @ 11:12:58
URL: http://victoriaolsson.blogspot.com
Postat av: Tommy

Victoria; Det va inte i förrgår=) Jadå, intervjun har nu lagts upp på deras hemsida, tänkte ja skulle länka till den i mitt nästa inlägg=) Läste i din blogg att du är inne på andra boken nu! Det är ju helt fantastiskt=) Ja antar att hängmattan, rödvinet å skrivandet blev en verklighet då=)



fridens liljor!

2009-04-19 @ 13:55:25
Postat av: Ett skrivande lantliv

Hahahaha... ja, fast det där med hängmattan känns lite avlägset när man har en ettåring som hänger i datormusen när man skriver, men viljan håller mig igång. Projekt skall slutföras! Men jag log och tänkte tillbaka på våra samtal där utanför fabriksporten :-) Tiden går så fort...

och jag har lyssnat på din musik...otroligt bra! Kör hårt nu, så kommer du att bli en stjärna :-)



Kram

2009-04-20 @ 09:04:48
URL: http://victoriaolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0