Morning Has Broken...

Av någon ytterst mystisk anledning har jag lagt på mig ett par kg dom senaste månaderna trots att man lever på existensminimum som student. Eller ja, det kanske inte är så mystiskt. Madamen har flyttat in i The Palace Of Love och min underbara stjärnglans till flickvän har bannemej svart bälte i föda och bakelsernas ädla konst!! Kan hända att jag har norpat en sockerkaka för mycket när ingen sett på. Men nu ska tjuvnorpandets synder tvättas bort. Detta ska ja göra med å knalla 7.5 kilometer varje morgon före skolan. Detta trodde ja skulle te sej som en smula slitsamt. Men ack så fel jag hade. Det är tämligen fridfullt att gå så tidigt på morgonen innan stan å världen har riktigt vaknat till liv. Sätta på lagomt mysig musik å gå där på morgonkvisten, filosofera å avnjuta soluppgången=)







Häromdagen så fick Karlstad Universitet äran att få ta emot Svea rikes statsminister Fredrik Reinfeldt. Han skulle stå och diskutera världsliga ting så som lågkonjunktur, Lissabonfördraget och miljöfrågor i Aula Magna i en hel timma. Först tänkte ja inte närvara vid denna verbala tillställning, men vid närmare eftertanke ändrade jag mig. Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av denna människa. Han stod å talade om siffror, procent, vem som hade gjort ditt, vem som hade gjort datt, det var datum, värden, hur många, när var och hur i en hel timma utan att snubbla på orden en enda gång. Allt detta utan en enda stödpunkt på papper. Helt fantastiskt!
Nu hoppar den "röda" läsaren upp och ner i ren aggression, hyttar med näven å gormar "Jamen han säger ju ditten å datten med förskring och bluppen bloppen!!! Och!! Han står ju för snuggen och snoggen och vill höja skatten med rajtan tajtan!!!" Till dessa säger jag bara, håll i hatten!! Det är inte hans politik jag är imponerad av, (inte någon annans heller för den delen) utan jag är imponerad av honom som person, hans intelligens, hans retorik och talförmåga. Hatten av för statsminister Reinfeldt!!





Nu blir det kvällsro å honung och Java programmering!

Fridens intelligenta liljor!

Kommentarer
Postat av: niklas

inga konstigheter

2009-12-14 @ 22:50:06
Postat av: Helena i Mon

Men Tommy, har madamen flyttat till Karlstad? Detta har jag helt missat i så fall. Vad roligt att du trivs så gott med livet. Själv har man fått lite lärarjobb äntligen och har en skogskokig hundvalp som väcker mig varje morgon genom att nafsa mig på armar, fingrar och tår samt slicka en i ansiktet. Härligt!

Ha det supergott i jul och må så gott!

Kram

2009-12-18 @ 11:04:52
Postat av: Tommy

Niklas; Inga konstigheter alls.

2009-12-18 @ 11:14:26
Postat av: Tommy

Helena i Mon; Jeppsan, madamen å ja dansar omkring ilag i The Palace of Love numera=) Va härligt! Ett kneg är viktigt för att inte känna sej understimulerad. Å en vovve är alltid bra=) Inte minst för all kärlek den bjussar på=)

Go jul tebax på dej å de dina=)

Fridens liljor!

2009-12-18 @ 11:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0