Tubsocka

Jag kommer inte in i rätt lördags feeling med dessa svarta tubsockor!? Tur att jag har tvättid 07.00 te môran så att jag kan hamna i rätt söndagsvibration med mina vita tubsockor. Tubsockor förresten... vart kommer det ifrån? Om jag nu glor ner över mina magnifika fötter och bevittnar dess beklädnad så ser det ju inte ut som en tandkrämstub precis. Skulle jag ta av mej sockorna nu och lägga dem på golvet så skulle de se ut mer som en boomerang ju. När de är sprillans nya och läggs på ett plant underlag så skulle de inte heller se ut som någon tub? Snarare som en rektangel med mjuka vinklar i ena änden.



På tal om tubsockor. Ska jag va ärlig så förstår jag inte den här vådliga hysterin om denna svininfluensan? Vaccination hit, vaccination dit, det är skadligt med vaccin enligt någon, det är inte det enligt någon annan, riskgrupper ditt å datt, byråkrater prioriteras osv. Det dör 2000 individer i Svea rike varje år pga "den vanliga" influensan och så vitt jag vet så har det "bara" kolavippat 4 själar hittills i vårt avlånga land utav "den nya" influensan. Kan dom inte lägga mer krut på vaccinet mot den vanliga influensan istället? Det känns ju mer logiskt iaf?

Nu blir det en kopp kvällsro å lite Java programmering.

Fridens sockor!

Kommentarer
Postat av: Renée

Vaccin är jävligt överskattat. Kroppen fixar de flesta infektioner själv. Dessutom kan man inte vaccinera bort en influensa då man aldrig blir smittad med samma virus två gånger. Således framställs det årliga vaccinet på den "gamla" viruskoden och ja..

Äh. Jag är bakfull.

2009-11-15 @ 11:56:40
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hahaha, vilken tjusig socka! Inget kan ju gå fel med en sådan på foten liksom. :-) Good for you!

2009-11-16 @ 14:14:31
Postat av: Erika

Apropå tubsocka. "Orginaltubsockan" såg väl ut som en slags tub? Den som inte hade nån häl och de fina ränderna upptill. Dom blev också fantastiskt noppiga när dom hade tvättats några gånger. Din tubsocka är mycket finare.

2009-11-17 @ 20:55:26
Postat av: Tommy

Erika; Ah, du menar "Urtubsockan"! Den som man efter några tvättar blev såpass slapp att man kunde använda den som tomtesäck=)

2009-11-18 @ 14:15:45
Postat av: Petter

Hoppas du hört norskanes sätt att prioritera ut vaccindoserna......Där gav dom ut samma antal till alla kommuner..lite dumt om man ser till invånarantalet i Oslo gentemot ex Skotterud

2009-11-18 @ 21:06:38
Postat av: Tommy

Petter; Ja käre tid! Där ser man vart intelligenskvoten ligger i detta underbara grannland=)

2009-11-19 @ 17:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0