Vardagliga tankar & åsikter

Ja vill börja med å tacka er som tog tid ur edra liv å svarade på mitt förra inlägg, det har gett mej insikt i lite funderingar som jag hade. En sak oroar mej dock. Sedan jag skrev det inlägget 21 oktober så har 654 personer loggat in på min blogg, men det är blott 8 individer som har en glädjekälla just nu. Det betyder alltså per automatik att resterande 646 inte har några glada tankar eller glädjekällor i höstmörkret. Skulle man sen slå ut det på hela Svea rikes befolkning så skulle det ju innebära att det är en sjuhelsikes massa människor som går runt likgiltighetens träsk å inte har någon glädje i sin vardag!?
Eller så beror det helt enkelt på lathet, 3 frågor kan ju trots allt bli för mycket=)



En annan grej. Efter detta händelserika år så har jag kommit fram till att jag vill bo i ett samhälle där gult ljus fortfarande betyder sakta ner, inte öka farten för annars måste man stå still å vänta i en minut.  En människa är ett underbart och klokt väsen, människor i stressad flock är något utav det farligaste som finns!!



Fridens liljor!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller helt och hållet med dej på din sista punkt. De är därför jag och min familj flyttar från staden med sitt oväsen, sirener och gannbråk, hem till Värlmands trygga och lugna skogar.



Dock håller jag inte alls med i ditt exempel. Nu kan väll detta vändas på såklart att mannen är den första som ber om något, sen när kvinnan gör de så blir de hus i helvete. För de är lite så det är här. Han ber ofta om diverse småsaker (egentligen är de bara småsaker). Kan du hämta de? kan du sätta min mobil på laddning? Snälla kan du laga middag tills jag kommer hem? Ska du gå till macken, kan du handla med comviq kontant? Kan du ta hand om den här? Kan du sträcka mej den där? Men vad är det man brukar säga? Många bäckar små.. Jag vill vara snäll, (han jobbar ju trotsallt, och jag är hemma med mitt heltidsjobb på dagarna) så självklart ställer jag upp. Dock får jag sällan samma respons tillbaka de få gånger jag ber om något.

2009-11-09 @ 16:25:55
Postat av: Tommy

Anonym; Självklart så fungerar mitt exempel i båda könsriktningar, jag tog detta exempel bara för att det är lättare att sätta mej in i mannnens roll eftersom jag tillhör detta kön. Däremot så osade det för mycket elakhet över den delen av inlägget nu när jag läste det så här på efterhand, så jag valde att ta bort det. Min generella inställning är "Kan jag göra det själv så ska jag inte be någon annan göra det" Men sån ä ja=) Jag tackar dock för din åsikt, alltid intressant å höra vad folk tycker=)



Fridens!

2009-11-10 @ 00:19:45
Postat av: Bodin

1. Vad är din största glädjekälla just NU?

Casper (men även en källa till irritation)

2. Vad är det i bloggar som triggar din nyfikenhet?

Åsikter som vädras, ärliga berättelser från livet man lever, tips/trix, det ska vara roligt och välskrivet

3. Varför läser just Du denna blogg?

Du är en av mina bästa vänner och jag kan följa dig på ett nära sätt, fast vi inte pratas vid eller träffas lika ofta längre!

kram kram kram

2009-11-10 @ 13:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0