The Last Dance??

Ja känner i själen att det här med att skriva blogg har förlorat lite av sin forna charm. En bra blogg ska ju uppdateras tämligen frekvent, vilket jag inte gör. Å när jag känner att jag MÅSTE skriva nått för det kanske var en vecka sen jag gjorde det sist, så känns det som ett onödigt huvudbry att gå å bära på. Ett huvudbry som går att avsluta med ett enda musklick.
Jag tänkte dela med mej av den underbara 30 års present som min ängel till madame berikade mej med, å känna av under författandets gång om det känns rätt som det sista i min "bloggkarriär".


 Som sagt så dansade ja över 30 strecket igår. Någon 30 års kris har ja inte känt röken av. Allt känns som förut. Det är ju inte som om man vaknar upp på 30 årsdagens morgon å upptäcker till sin fasa att man har förvandlats till en knubbsäl.
Anyhow, madamen sa i somras att ja inte skulle boka in nått den här helgen som passerade, för då skulle vi på en utflykt till destination okänd. Förra veckan fick ja instruktion om att ja behövde hiva med passet och ett par badbyxor i väskan. Mystiken om vad som var på tapeten tjocknade. Jag förstod ju att vi skulle upp i det blå å yra eftersom passet skulle med, men var hade ja inte en blek om.
Det var inte förrän i tisdags när vi mötte upp på Centralen i Stockholm och min underbara tôs gav mej ett litet paket som destinationen avslöjades. Överraskningen var en resa till BARCELONA!!!





Glädjen var total! Vilken kunglig gåva!!
Barcelona rekommenderar ja varmt till alla medmänniskor där ute. En helt fantastisk stad! Ja vart positivt överraskad vart ja mej än vände.
 
Det finns nått för alla i denna fantastiska fristad. Kulturarvet var rikare i denna stad än någon annan plats jag varit på. Hmmm... kanske inte... Normandie är väl kanske ganska svårt å slå på den fronten.... men rikt var det! Fantastiskt bevarade monument, byggnader och annan arkitektur. Smala mysiga uråldriga gator som får Gamla Stan i Stockholm att framstå lite utav ett skämt.





Är man ute efter en solsemester så passar Barcelona ypperligt oxå. Ja å tösa passade på å plaska i medelhavets varma böljor medans vi var där nere. Å vilken strand sen!! Det va väl kanske inga tropiska vatten som i Thailand, men ack så skönt ändå. Å leka i vågorna var fortfarande lika roligt, trots min höga ålder=)





Å sist men inte minst, Barcelona är ju oxå numer ett Mecka för den som ligger inne med ett fotbolls intresse. Jag tänker då på Zlarra, Barcelona FC å Camp Nou. Jag fick äran att spendera en eftermiddag inne på denna heliga arena. Sitta på läktaren å lyssna till vindens viskningar om storlagna ting som ägt rum på denna magiska plats.
Det var stort mina vänner, det va stort....





Jag vill ta tillfället i akt å tacka min änglasjäl till tös för en av dom bästa upplevelser och resor jag någonsin varit med om. Bättre å mer kärleksfullare 30 års present kan man inte få. Tack älskling för att du får min värld att lysa! Du ä bäst !!



Ja känner mej förtfarande kluven när det kommer till mitt framtida bloggande. Jag får låta tiden avgöra om detta blir det sista inlägget för gott.


Fridens underbaraste flickvän!!!





Kommentarer
Postat av: Tessan

Du kan ju inte sluta NU när RIKTIGT stora saker börjar hända;) Fantastiskt bra kort på dig å Åsa under di där körktorna eller va de var, magnifikt!

2009-09-30 @ 12:51:07
Postat av: Tommy

Tessan; Förvisso=) Men ja har ju lovat mej själv att ja inte ska bli en sån där som endast kan skriva, tala, andas, tänka, FaceBooka, blogga om varenda detalj kring graviditeten och mirakelbarnet när h*n kommer till världen. Det sköter så många andra alldeles utmärkt ändå;)

2009-09-30 @ 13:19:36
Postat av: Tomas Eriksson

Barcelona verkar inte dumt hörrö! å vikken grym tjej du verkar ha. Jo du de där om att inte tänka å andas om barn har du ingen makt över kan ja säga. Rätt va de är sitter du där och pratar välling och bajskonsistens utan att kunna hejda dig. Gött dä!

2009-10-02 @ 17:18:51
Postat av: Tommy

Tomas; Ja hon är min änglaros hon=) Ja tvivlar inte en sekund på att det lilla miraklet kommer att fylla ens tankar å vardag till bredden. Vad jag menade var att jag kommer inte att tillägna varenda blogginlägg eller varje "status uppdatering" på Facebook till att berätta för världen varenda detalj kring mitt och Åsas barn. Jag tänker heller inte betunga andra medmänniskor med dessa detaljer, så till vida inte dom frågar. Men sådan ä ja. Vi är alla olika min vän=)



Fridens liljor!

2009-10-05 @ 00:43:41
Postat av: Johanna

Mmmmmm! Jag har alltid varit sugen på Barcelona och nu blir man ju om möjligt ännu sugnare. :-) Härligt!

2009-10-05 @ 16:22:28
Postat av: Tommy

Johanna; Åk dit! Det är värt varenda krona å sekund=)

2009-10-08 @ 00:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0